-->

20 Ogo 2011

HArUs ToNtoN~WaRkaH TerAkHiR thE MoViE~(RosLi DhoBy) ^_^





AssaLammuaLaikum…

Yes uols sape2 yg ada langgan pakej Mustika(Astro) nanti leh la tengok Astro Citra pada 28 Ogos 2011 nih waktu 10.00 malam..Aku sarankan korang2 sume..sape yg x pernah tengok lagi cite nih harus lah tengok..tak rugi beb..coz this is Best Bro =) dari semua segi cite nih mmg best..kalau ikutkan cite warkah terakhir nih adalah drama bersiri..tapi telah dipendekkan menjadi 2 jam gitu..diorang ambik babak2 yang penting jelaa..so sape2 yg x pernah tengok lagi harus tengok okey..kalau x langgan pakej Mustika..kat You Tube pun dh lama ada..leh tgk kat situ. Aku dah berkali tengok pun x jemu..Actually aku lebih suka kalau Astro tayangkan kesemua episode drama bersiri Warkah terakhir nih tanpa perlu ada potongan2 semua.Baru lagi feeling kan!!..
Ni adalah sebab2 yang aku Suka tengok cite Warkah Terakhir ni:-

1) Ni adalah kisah Benar okey..Cite SejaraH tau!! n cite nih bagi aku adalah cite(drama) yang bertemakan sejarah yang paling Best dan Terbaik setakat nih bagi aku laaa.
2) Cite Warkah Terakhir nih juga adalah antara cite Air Mata yang hampir pasti akan menitiskan air mata bila menonton cite nih dari mula hingga akhir..(kena Fokus tgk cite nih)
3) Kualiti warna (gambar) cite nih amat cantik sekali,x macam drama2 biasa..sangat sesuai dan sepadan..nmpk mcam betul2 di tempoh masa kejadian..
4) Lakonan Beto Khushairy yang betul2 meninggalkan impak yg mendalam....mati2 aku ingatkan Beto nih mmg orang Sarawak tp rupenya tidak hehehe~Antara lakonan Beto yang Terbaik..Suke sgt ^_^
5) Antara Tempat lokasi shooting drama nih adalah di Istana Billah (Perak) yang dikatakan berhantu..banyak kejadian seram yg berlaku ketika mereka mengadakan penggambaran disana sehingga akhirnya menarik minat beberapa pelajar untuk mencari Hantu di Istana Billah tuh dan akhirnya dijadikan filem Penunggu Istana tuh..
6) Dapat ilmu pengetahuan serba sedikit mengenai Sejarah Sarawak..dan yang paling penting tentulah mengenai RosLi Dhoby..walaupun masih muda semangat perwira dan pejuang begitu menebal dalam dirinya sehingga sanggup berkorban untuk bangsa,agama dan Negara…


7) Pendek kata RUGI TAK TENGOK!!!!


~Selamat menyambut Ulangtahun kemerdekaan~31 OgOs 1957
~SeLamat MenyamBut Hari Malaysia-16 SeptemBer 1963


SaYa Anak MerdeKa


Saya Anak MaLaySia

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017