-->

9 Jul 2011

PerSoaLan JiWa dan JawapaN KepadanYa -_-


(PersoaLan)-KeNaPa AkU DiUji??

(JawaPan)-Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan sahaja mengatakan:”Kami telah beriman”,sedangkan mereka tidak diuji?Dan sesungguhnya kami telah menguji orang-orang yang sebelum mereka maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar dan sesungguhnya dia mengetahui orang-orang yang berdusta..


(Persoalan)-Kenapa Aku Tak Dapat Apa Yang Aku Idam Idamkan??
(Jawapan)-“Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagimu.ALLaH mengetahui sedang kamu tidak mengetahui”.


(Persoalan)-Kenapa Susah Sangat Ujian ini??
(Jawapan)-ALLaH tidak akan membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya”.



(Persoalan)-Rasa Frust?Tension?Lemah Semangat?
(Jawapan)-Janganlah kamu bersikap lemah dan janganlah pula kamu bersedih hati padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi darjatnya jika kamu orang-orang yang beriman”.


(Persoalan)-Bagaimana Harus Aku Menghadapinya??
(Jawapan)-Wahai orang-orang yang beriman!berabarlah kamu (menghadapi segala kesukaran dalam mengerjakan perkara-perkara kebajikan) dan kuatkanlah kesabaran kamu lebih daripada kesabaran musuh di medan perjuangan dan bersedialah (dgn kekuatan pertahanan di daerah2 sempadan).Serta bertaqwalah kamu kepada ALLaH supaya kamu berjaya mencapai kemenangan”.

“Dan mintalah pertolongan (kepada ALLAH) dengan jalan sabar dan mengerjakan sembahyang dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk”.



(Persoalan)-Kepada Siapa Aku Berharap??
(Jawapan)-Cukuplah ALLAH bagiku,tidak ada tuhan selain dari Nya.Hanya kepadanya aku bertawakal”.


(Persoalan)-Arghhhh Aku Tak Tahan!!!Aku Dah Bosan!!! ??
(Jawapan)-“……dan janganlah kamu berputus asa dari rahmat ALLAH. Sesungguhnya tiada berputus asa dari rahmat ALLAH melainkan kaum yang kafir”.


Kredit to blog->http://hidupdaku.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017