-->

15 Mei 2011

MaHaRaJa LaWak-Minggu ke-7 (SiLent Comedy yg MaNtaaphhhh)



Assalammualaikum..seperti biasa rutin aku untuk setiap minggu untuk mencorat-coret ttg MaHaraja Lawak dan kini telah sampai ke minggu ke-7..dan akhirnya Amir tersingkir ..namun boleh plak adanya undi masuk..grrrrr sgguh x setuju..x yah laa undi2 masuk..yg trkuar tuh pun bukannya terbaik sangat pun..buang karan je lau masuk balik..tapi lau aku diberi pilihan untuk mengundi masuk..aku mungkin akan pilih kumpulan R2 dan Jihan..dan tema minggu nih adalah silent comedy..pada mulanya aku merasakan tema nih agak susah..n mungkin show akan jadi x best kalau dapat tema sbegini..namun sangkaan aku meleset..mang meletupp laaa..nampaknya semua peserta berusaha semaksimum mungkin..disebabkan tidak boleh bercakap..maka mimik muka dan pergerakan badan terpaksa dimaksimumkan..dan dapat disaksikan selepas jer persembahan peserta dan Ac Mizal masuk..ketara para peserta kelihatan penat, semput  tercungap-cungap dan batuk2 hehehe..mmg silent comedy nih memberi cabaran yg hebat untuk peserta..well pujian untuk semua peserta..nampak semua berusaha keras dan memberikan yang terbaik..susah nak buat pilihan mana yg paling terbaik..kerana masing2 ada kelebihan..well selepas undian ditutup..ternyata kumpulan JamBu berada di kedudukan pertama dan terselamat dari penyingkiran..wow peningkatan mendadak..Cuma aku x suka setiap persembahan diorang mesti pakai baju warna pink..weiii stereotype sangat laaaa…jemu tengok..pakai la baju warna merah ker,apa ke…namun x dapat dinafikan diorang nih hebat dan berbakat..

Okey pilihan aku untuk minggu nih adalah:-

1. KumPuLaN SePaH-Bagi aku persembahan diorang nih mang best n kelakar..diorang yg first beraksi untuk persembahan minggu ke-7 ni…mang kelakar..sukeee…=)
2. KumpuLan JoZaN-Minggu sudah aku mang kecewa ngan Jozan tapi minggu nih diorang bangkit kembali..dengan persembahan silap mata yang x menjadi tuh..hehehe..mang sweet n lawak gitu..habis satu pentas diorang sepahkan hehehe..bagus2 ada idea yg kreatif..
3. KumPuLan JaMBu-Minggu nih diorang uat acara sukan di dalam Air..hehe..mcam biasa diorang tetap kelakar..dan mantaoppp..
4. NaBiL ditempat ke-4-kesian Nabil,banyak gimik die buat tapi x berapa nak menjadi..kesalahan teknikal..ditambah die kurang sihat sikit..namun bagi aku persembahan die tetap kelakar.. =)
5. Kumpulan BaLas pun not bad minggu nih..hehehe..salah seorang make-up jadi perempuan..haha mmg cun muka die lau jadi perempuan hehehe..okeylaa..diorang pun best jugak minggu nih

6. MaN ditangga ke-6-emm die beraksi jadi perempuan Melayu di zaman pemerintahan Jepun..bagi aku agak kureng sikit Man pada minggu nih..namun die berusaha semaksima mungkin..
7. Amir ditangga terakhir-mang x lawak langsung..dh la silent comedy..semua pun senyap jer hehe..lau ade yg gelak pun sbb x ikhlass..huuuuu Cuma aku rasa kurang sopan sikit bila lepas Ahmad idham bagi komen kat die..boleh plak die nak tukar suh mamat khalid yg bagi komen kat die..nampak cam biadap laa..aku gerenti ahmad idham tuh sentap la jugak..tapi die control air muka die dengan tersenyum je bagi xde org perasan dan jadikan itu sebagai gurauan..namun sentap ttp ada hehehe..


*Ni adalah kedudukan undian..setelah undian ditutup utk mggu ke-7
JaMbU-24%
JoZaN-23%
SePaH-18%
NaBiL-18%
BaLaS-6%
MaN-6%


p/s-aku harap akan ada segmen spontan yg mana diorang akan dapat barang2 tuh dan spontan kena uat lawak..menarik gak tuh heee


So tu jela laporan saya untuk minggu nih heeeeeeee ;)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017