-->

10 Apr 2011

MaHaRaJa LaWaK-Mggu ke-2 (teMa-bebas)


Actually aku nak tulis entry nih pas habis je M.Lwk semalam tapi rasa malas plak..so semalam aku still online tapi aku x post apa2 entry, aku cuma usha blog2 yg ada review dan bagi pendapat ttg ML semalam..so rata-ratanya komen lebih kurang sama jer ngan aku..well semalam adalah last time ML disiarkan di A.Prima..lepas nih hanya ada di A.warna jer.waaaaaaa…camne nak buat nih ha…aku tgh bodek2 mak aku suh langgan pakej mustika hahahaha..tpi cam susah kit laa nak bodek mak aku nih hihihi..kalau gagal membodek..alamatnya aku tgk kat tenet jer la..huhu..aku x suka tgk kat tenet sbb lmbt la nak loading..gilerrr nak menunggu..dhla tenet aku pun slow mcm siput jer..huhuhu..lagipun tgk kat tv lgi best..baru ada feeling maaa….dah la mggu ke-3 nanti temanya adalah MuzikaL Komedi..mesti gempaq beb..

wahahaha..pandai tul astro buat strategi…xde penyingkiran plak mlm tadi..pelik tul aku..so mnggu depan dua org ke trkeluar or entahlaa aku pun x faham..umum jela kan..rasanya kan nama peserta yg tersingkir aku rasalakan adalah Jihan sbb kalau kump Wai or Amir yg terkeluar..aku gerenti Ahmad idham dgn senang hati dh umum keputusan dh..tapi kalau Jihan yg trkuar sayanglaaa…hilangla srikandi dlm ML nih..pada pendapat aku yg patut kuar adalah kumpulan Wai..mcm x prepare,mcm x rehearsal betul2..hampeh..x lawak lgsng..buat malu tul..kesian pun ada aku tgk..makin teruk la plak..rasanya masa diorang bertanding dlm Raja Lawak 4 dulu xde la teruk sgt mcm nih..

Well aku pun nak jadi pengkritik gak hehe..so dibawah nih adalah ranking peserta mengikut penilaian aku hehehe..
1. Tempat Pertama jatuh kepada kumpulan JamBu(yus&tauke) dgn tagline diorang (Muka Legend tapi Hati Qiut)..serius beb..diorang mang best n lawak..juri pun puji melambung..masa start ML smlm aku x brp nk gelak sgt..tpi bila diorang perform terus aku sukaaa..sweet n kelakar x hingat..
2. Tempat ke-2 jatuh pada JoZaN(johan&zizan) seronok tgk gelagat diorang mggu nih..diorang tiru gaya yusof haslam dan anaknya syamsul..aku paling suka time mamat khalid nak bagi komen kt diorang..muka johan mmg kecut giler…kalau leh lari dh lama dh diorang blah dri situ hehe..muka jozan takut jer..tunduk bwh jer..hehe…tpi mamat khalid x kritik teruk pun..puji adalah..so sweet diorang nih..
3. Tempat ke-3 aku konpius nak bagi kat Nabil or Kump Sepah..dua2 pun best…ceewah mcm nak bagi anugerah plak..oklaaa aku bagi kat Nabil tmpt ke-3 sbb yela die uat lawak sorang2 kan..pastu siap ada api sume..siap buat lawak bersiri tau..hehe..Nabil mggu nih die sambung cite die mmgu lepas yg x sempat nak habis tuh..haha mang best!!..
4. Tempat ke-4 kump Sepah..wow diorang mang best..xdpt nak dipertikaikan lagi..diorang nih sentiasa ada idea2 yg kelakar..baguss2..kmbinasi diorang ber-3 mang serasi..lawak mrk sampai pda penonton..sepah best..x sbr nak tggu mggu ke-3 muzikal komedi..dhla diorang bertiga ni pandai menyanyi..suara pun leh tahan..mesti sengit la persaingan nanti..
5. Kumpulan R2 pula berada ditempat ke-5 dlm penilaian aku..kire masuk top 5 laa ni hehe..mcm biasa diorang mang lawak..walaupun ada yg kata byk lawak diorang amik kat tenet,majalah dsbnya..bagi aku its ok asalkan penonton terhibur dan ketawa melihat gelagat R2 nih..

6. Kumpulan BaLas di tempat ke-6..mnggu pertama mang best performance diorang nih..x larat nak gelak..tpi mggu ke-2 nih agak kurenggg sikit kalau nak dibandingkan ngan mggu hantu karipap diorang tuh..mggu nih mcm dh slow sikit..tpi masih lawak la jugak..lawak indon gitu..tapi aku harap kumpulan Balas nih akan kurangkan la lawak double meaning nih sume..x senonoh..setiap kali ade jer..patut dikurangkan..dh la diorang ni muda2 lg kan..dh pandai nak mendouble meaningkan sesuatu..emmm moga mggu depan lgi best..
7. Tempat ke-7 jatuh pada JiHaN..aku suke dgn pembukaan persembahan Jihan dgn lagu America Next Top Model gitu..catwalk lgi hehe..tpi bila dh pertengahan tuh aku dh mula bowink sikit.x brp nk ketawa..aku hrp jihan kekal lgi dlm ML n nak tgk die dlm Muzikal Komedi nanti..apa pun Jihan can do it..
8. Manakala kedudukan ke-8 pula jatuh pada kumpulan XN3..bagi aku persembahan diorang mcam biase jer..xde kelainan sangat..sama cam dulu jer..
9. ditempat ke-9 pula jatuh pada ALeX..aku x berapa suka la ngan persembahan Alex nih..ada plak leh cite pasal tandas,berak dan jamban sume nih..adoiii..weiii geLi laaa…weeiiiii…kalau nak sentuh pasal isu kebersihan tuh ok..Cuma x yah la sampai lebih2 mcm tuh..nak tjuk kreatif pun biarla bertempat..x senonoh laaa..mggu pertama pun die cite pasal tandas,pasal kencing sume..ni mggu ke-2 pun lebih kurang sama jer..x habis2..kurang idEaaa ke weiii…makin hampeh ler alex weii..aku x leh lupa lawak pengemis yg die buat masa Raja Lawak 4 dulu..yg tu terbaek..tpi kali nih mmg hampeh..hrp mggu depan ada prbezaan dri alex nih..
10. Man pulak berada ditempat ke-10…kali nih Man punya persembahan kurang best..kesiann Man…buat penat jer cat muka jadi hitam tpi x best..
11. AMir di tangga ke-11..well pujian juga lak kat die..sebab die cuba buat bersungguh-sungguh..walaupun xde la lawak sgt..tapi nampak la usaha die tuh..
12. Tempat yg last sekali mmg layak untuk kumpulan Wai laaa (Idlan+Kechik)aku pun pening ngan diorang nih..mcm x prepare..xde usaha jer..buat bodo jer..hampeh..x lawak lngsung..bile la diorang akan trkuar nih..huhuhu…

Hehehe tu jelaa penilaian aku..hehehe..pengkritik tak bertauliah huahuahuahuahhua..
Mggu ke-3 x tahulaa cmne performance diorang..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017