-->

4 Mac 2011

teRpakSa BerMuLa SeMuLaa??


DPLi 2011 dah kuar..tpi malangnya kos yg ditawarkan kali ni x brp sama mcm yg tahun lepas nih..banyak subjek xde..kali ni subjek sejarah x ditawarkan pulak..so ramai la member2 aku yg buat keputusan x nak apply DPLi utk kali nih..emmm kali ni mungkin rezeki orang lain..

Kalau ikutkan aku dh berjaya lepasi segala ujian Medsi dan lulus gak temuduga DPLi 2010..tpi terpaksa tolak tawaran buat DPLI kat UPSI atas masalah2 tertentu….mmg semua cakap rugi sgt aku tolak..tpi bukannya aku x nak tpi keadaan x mengizinkan ketika itu..rasa sedih sangat bila tgk kawan2 yg dh hbis buat dpli..sekarang nih depa dok uat praktikal mengajar2 kat sekolah2 yg ditetapkan..cemburu+sedey tgk @ dengar diorang dok bercerita ttg pengalaman diorang belajar dan mengajar budak2 kat FB..
kalaU aku x tolak mesti sekarang aku dh jd cikgU gak..tpi xde rezeki aku…betapa seksanya aku nak uat keputusan utk tolak twrn DPLi tuh..tapi aku xde la menyesal sgt pun sbb aku tolak dpli nih pun utk kebaikan diri aku juga masa tuh..

Sebab apa aku tolak dpli tuh x payah la nk cite kat sini..biar aku saja yg tahu...
Sakit gak hati bila ada kawan2 rapat aku masa kat UM dulu..buat2 lupa je kat aku..tanya khabar pun tak..uat derk jer..sedangkan masa diorang nak temuduga dpli dulu..aku laa yg bagi tips2 temuduga sume sbb temuduga aku dijalankan terlebih dahulu,ikut negeri la kan..lepas dia dh mcm berjaya or dh bahagia..buat2 mcm x nampak je kat aku..entah2 facebook aku pun dia x pernah bukak pun maklumlah kawan die kat FB dah ramai sesangat nyer..mcm lupa daratan je diee..emmm entahlaaa..

Biasalah manusia kan..kawan datang ketika kita happy jer..bila kita sedey+susah bayang pun x nmpk..hilang dan ghaib terus..


Xpelaa..benda dah berlalu buat pe nak ingat lagi kan..saja je nak luah kat sini..luah sikit2 jer..sebab luah byk2 ni bahaya sbb byk mata memandang..yg sentiasa mencari silap aku pastu bawa mulut merata la jawabnya…aku x sangka blog aku ni popular la plak..sampai kat kawasan tempat tinggal aku nih pun ade yg baca blog aku nih..yg kelakar nyer cmne laa makcik2 kat sini boleh tau ttg blog aku..lawak tul cmne la diorang ni tahu ek sedangkan anak2 or cucu2 diorang bukan kenal aku pun n aku x knl pun dgn diorang ni sume..entah sape bawa mulut pun x tahu..nmpk sgt kepochi tul makcik2 tuh sume..suke jaga tepi kain orang lain..kain sendiri terlondeh x nak plak amik tau..


BLog aku yg x seberapa ni pun banyak mami jarum suka spedo pastu buat fitnah sini sanaa. adoiii..x insaf2..
pikir2 balik kalah tau blog artis ekekekekeke..
kenapa la mereka2 nih x faham akan erti kebebasan berblogging..aku bukan menulis/mengutuk diorang dlm mana2 entry aku pun..tpi ada je yg suka cari pasal..aku gunakan blog nih sbg medium ala2 diari gitu..bebas utk luahkan apa saja..
tpi ada je yg x kena..cuba la memahami maksud kebebasan terlebih dahulu..
aku mmg ingin kebebasan dlm penulisan aku namun kebebasan yg aku maksudkan adalah bebas utk meluahkan segalanya namun masih terkawal dan tidak sewenang-wenangnya berkata-kata.

so plz try understand..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017