31 Okt 2010

fiLem Bollywood Yang aku nak teNgok tapi beLum tengok lagi.

Ni plaK fiLem Bollywood Yang aku nak teNgok tapi beLum tengok lagi..x taU la best ke x..antaraNya-

We Are Family (2010)


Lakonan: ArjuN raMpal, KaJoL n KaReeNa Kapoor..

Macam best jer..tmbah2 ada Kajol..aku rasa cite die cam menarik..

SinOpsis We Are FamiLy



Maya Kajol is the perfect mother. Her life revolves around her three childerens, Aleya ( Aachal Munjal ), Ankush ( Nominath Ginsberg ), and Anjali ( Diya Sonecha ). Who thinks nothing much then the world of her. Despite being divorced from her husband, Aman ( Arjun Rampal ). Maya has ensured that everything runs smoothly in her house, under her watch, and that they continue to remain a happy family unit. However, when Aman introduces his girlfriend, Shreya ( Kareena Kapoor ) a career oriented woman, who has a lot to learn about children's, to the family, the situation immediately takes an unexpected turn. When an incident changes their lives drastically, bringing the two women under the same roof, they find themselves putting to test an unusual situation; can two mothers make a home?


Anjana Anjani (2010)

LakoNan: PriYaNka ChoPra ngan RaNbir Kapoor

Nak tengok la cite nih..dh kuar ke belum ek vcd or dvd cite nih..nanti ada kesempatan bila dpt tgk cite ni sume..aku uat review
t..
SiNopsIs AnjaNa AnjaNi



A story about two strangers…one stranger than the other two people can meet ANYWHERE. In a cab on a rainy New York afternoon, at the neighborhood bar, in a queue waiting to use the ATM Machine, On a plane, deep sea diving, in the middle of an earth quake, sitting on that famous bench at the Taj Mahal or standing under the Pyramids in Egypt. You can meet someone in the most mundane of circumstances or in the most exotic ones. Akash and Kiara meet. But they meet in a situation as unusual as no other. But what if the two people who meet as strangers want to stay that way?

They want to end right where they started - as strangers. This is the story of two strangers on an odyssey of discovery - down a path that is ridden with the exquisite pain and joy of falling in love, only they don't realize it a series of hilarious misadventures trace their bi coastal road journey as they go about fulfilling their last wishes. But then life interrupts, as is its habit; and painful choices must be made. The duo part with the understanding that their days together were a brief interlude of insanity that had to succumb to real life.

They part as they met - as strangers. But can a cloaked love so strange between two strangers conquer the idiom of normalcy we all believe in. Is it worth another chance? Is it worth leaving behind all that is familiar? Is it a love in time; is it truly the beginning they never expected? Follow Akash and Kiara, along this hilarious, contemporary yet poignant journey of stumbling into all that is worth living for. Can you let a stranger change your life.... forever...


I Hate LUV Storys (2010)







LakoNan: SooNam Kapoor ngan sape ntah nama hero filem ni lupa lak tiba2 hehe..die ni anak sedara Aamir Khan tau..
Aku nak tgk cite nih sbb rasa cam sweet jer cite nih hehehe..

SiNopsiS I Hate LUV sTorys



I hate LUV storys'is the maxim Jay lives by. But as an assistant director to Veer, the most famous romantic filmmaker of Indian Film Industry, Jay has little option but to live with larger than life, glossy, cinematic love on an everyday basis. Things only get worse when he is made to work under the new production designer on the film... Simran, with whom he shares the strangest first encounter! Simran loves luv storys; So much so that even her life has begun to resemble one. With her ideal job and the perfect boyfriend, Raj, she lives a blissful, dreamy life; One that is rudely interrupted by Jay's cynicism. The turmoil's of Jay and Simran's life is ironically interweaved with the Luv Story that they are working on... But will Jay and Simran ever find their own Luv Story -


Ajab Prem Ki Ghazab Kahani (2009)




LakoNan: KaTriNa Kaif ngan RaNbir Kapoor

Filem yg aku dok tggu2 nak tengok..tpi x dpt2 nak tgk..grrrr..susah tul nak cari..well aku rase filem ni best..lagipun x silap aku box office cite nih..so kalau dh bx office mestila cite die best kan hahaha..lalalala

SiNopSis AjaB PreM ki Ghazab KahaNi



Prem's (Ranbir Kapoor) fundas in life were very simple (be happy, make others happy and keep the town happy) But these supposedly simple fundas usually results in disastrous consequences for Prem, the members of his Happy Club, and the town! It may have been a case of mistaken identity that led Prem to kidnap Jenny (Katrina Kaif). And it was sheer greed that made Prem try to pull a fast one over her father. As for sweet and simple Jenny, brought up by indifferent and uncaring foster parents, all she longed was to love and be loved in return. And it was love and only love for Jenny that made Prem turn over a new leaf. From hardly working vagabond he began working hard to make money... From a besotted Romeo, he becomes a mature and thoughtful Majnu who put Jenny's happiness above everything else...As for Jenny...she was so much in love with the idea of being in love that she was blinded by the reality that was staring in her face… The reality that was Prem... The true love that was Prem...
♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

30 Okt 2010

KisaH KeRis TaMinG SaRi


DLm berblogwalking..aku terjumpa 1 entry yg bagi aku best laa..sebab aku pun x brp tahu sgt ttg sejarah yg sebenarnya mengenai asal usul keris taming sari yg dikatakan mempunyai sakti tuh..jom kite layannn kisah nih..
Keris Taming Sari ialah keris yang telah digunakan oleh Laksamana Hang Tuah sebagai Laksamana Melaka.

Keris ini amat terkenal dan dikatakan mempunyai kuasa sakti iaitu ketika bertarung pemiliknya tidak lut dimakan senjata lawan ataupun kebal.
Ia dikatakan juga berupaya berlegar diudara ketika mengejar musuh walau ke mana sahaja musuh itu berlari.
Keris Taming Sari pada asalnya adalah kepunyaan Taming Sari, seorang pahlawan Jawa.


Beliau telah diarahkan oleh Patih Gajah Mada, Bentara Majapahit untuk membunuh Hang Tuah.
Taming Seri telah memasuki istana Seri Betara Majapahit dan telah mengamuk dan membunuh ramai orang.
Hang Tuah yang berada di situ telah bertarung dengan Taming Sari dan telah membunuh beliau.
Keris Taming Sari telah jatuh ke tangan Hang Tuah dan beliau telah mempersembahkan keris itu kehadapan Seri Betara Majapahit.
Baginda telah menganugerahkan Keris Taming Sari kepada Laksamana Hang Tuah diatas jasanya mengalahkan Taming Sari.


Keris Taming Sari dicuri.
Keris Taming Sari pernah dicuri oleh Sang Kertaksa, atas arahan Patih Gajah Mada dan Seri Betara Majapahit yang ingin membunuh Laksamana Hang Tuah.
Laksamana Hang Tuah bagaimanapun berjaya mendapatkan semula Keris Taming Sari dengan menggunakan ilmu sakti beliau.
Pertarungan dengan Hang Jebat.
Setelah difitnah oleh Patih Kerma Wijaya, Laksamana Hang Tuah telah dibuang negeri oleh Paduka Sultan Melaka.


Keris Taming Sari telah baginda berikan kepada Hang Jebat yang telah dilantik menjadi Laksamana menggantikan Hang Tuah.
Hang Jebat kemudiannya telah memasuki istana Sultan Melaka dan mengamuk membunuh ramai rakyat jelata.
Hang Tuah yang disembunyikan oleh Paduka Bendahara telah dipanggil oleh Sultan Melaka untuk bersemuka dengan Hang Jebat.
Semasa bertarung Hang Tuah telah merampas Keris Taming Sari dari Hang Jebat dan telah menikam dan membunuh beliau.
Keris Taming Sari di Perak.


Selepas itu, Hang Tuah yang terlalu malu untuk menghadap Sultan Melaka kerana gagal mendapatkan Puteri Gunung Ledang untuk baginda telah mengirim dan mempersembahkan Keris Taming Sari kepada baginda.
Ketika Sultan Mahmud meninggalkan Melaka, baginda membawa keris ini bersama ke Kampar, Sumatera.
Baginda kemudiannya telah mengurniakan Keris Taming Sari ini kepada anakanda baginda, Raja Mudzaffar, yang kemudiannya berangkat ke Perak.
Keris Taming Sari inilah yang telah digunakan pada adat kebesaran diraja Perak.
Keseluruhan sarung keris ini diselaputi oleh dedaun emas..
♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

28 Okt 2010

iSteRi aDaLaH AnUgEraH buKaNnya HaK MiLik..



Aku cukup beNgang bila dengar ayat ni…

“Lelaki x Pa perMpuan x Boleh”
“Lelaki x pa buat mende pun, Perempuan x boleh”
“Lelaki x kisah, x pa kaLau diorang hoDoh ke, Gemuk ke, buRuk ker tapi Perempuan x boleh!!” amboii banyak caNtik muka Kau kata camtu..
“Lelaki x payah Masuk dapur, Perempuan je masuk dah”


Amboi!! Sedap muLut, tapi kalau bab2 duit ni plak x pernah plak aku dengar ayat nih “Lelaki x pa, bagi je duit kat perempuan” bab ni x nak mengalah malah nk setaraf or lebih tggi..bab2 lain asyik2 perempuan je kena..


Apa punya turrrr laa..
Aku x kata semua Lelaki bersikap mcam diatas tuh..Cuma sebahagian..biasalah bak kata pepatah :Kerana Nila setitik Rosak susu sebelanga”


Patutnya situasi, mentaliti dan pemikiran setiap insan terutamanya lelaki harus la lebih adil, bertimbang rasa dan mengambil kira factor semasa..harus saling melengkapi..bukannya hanya inginkan kesempurnaan semata-mata utk kepentingan diri sendiri tapi x memandang kekurangan yg ada pada diri mereka juga.


Yang aku x boleh blah adalah dgn sorang pakcik nih..huhu dh le tua..pastu slumber badak dok kutuk bini die mcm2..x tahu malu + x sedar diri…kita yg mendengar cemuhan die kat isteri die tuh berdesing telinga nih..panas je hati..
Die x sedar kew “IsteRi adaLah AnuGeRah bukaNnya HAK miLik”…


Slumber kutuk mcam2..tpi die sendiri pun lagi dasyat..nak kesempurnaan, nak yg tggi melangit…sedangkan bini die tuh elok je aku tgk..punye la sabar..bini die ni mlz nak gaduh2..memanjangkan cite..last2 sabar jer buat x layan..jer..apa yg laki die ckp kt die, kutuk die..die buat ibarat masuk telinga kanan kuar telinga kiri..sabaU jela..dh la tuh die konkong bini die dari berkawan ngan jiran2..suh mengadap die 24 jam jer..bila ada jiran ke or kawan bini die bertandang kt umah terus die menjerit –jerit cakap bini die xde x pun marah balik jiran or kawan bini die sbb dtg ke umh..last2 bini die xde kawan..sebab semuanya meluat ngan perangai laki die..

Tolonglaa..ada gak lelaki jenis cmni…aku yg menaip ni pun dh rasa geramm..Cuma apa yg nasib baik dlm cite nih..laki die bukan kaki pukul la..Cuma mungkin bini die tertekan dri aspek mental dan emosi laa..
Lau perempuan lain aku x tahu laa..bayangkan kalau hari2 dihina, dimaki, dicerca, mengungkit kisah dulu..ko leh tahan ke sume tuh..ish kalau aku mang aku x tahan..lelaki mcm tu patut sedar diri..rrrrrrr..aku ni pun bukan jenis yg terlampau penyabar..bila dh dihina..melampau tuh..lelaki mcm tu patut makan penampor jer..x pun makan kasut huahauahua..


Aku x suka lelaki hipokrit..


Ya ALLAH kau jauhkanLah aku dari goLongan Lelaki yg jenis mcam tuh..aminnn
Aku yakin masih banyak lagi lelaki yg baik di Luar sana..
♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

27 Okt 2010

: WaJiB LuLus subjek Sejarah mampu pupuk minat generasi muda



KEPUTUSAN kerajaan menetapkan mata pelajaran Sejarah sebagai subjek wajib lulus bagi Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) mulai 2013 dan menjadikannya mata pelajaran teras dalam Kurikulum Standard Sekolah Rendah (KSSR) mulai 2014 adalah tepat. Dalam KSSR, subjek ini akan diterapkan dengan unsur kewarganegaraan, patriotisme dan Perlembagaan bagi memastikan pelajar memahami serta menghayati sejarah negara secara mendalam. Kita tentunya tidak mahu anak yang mempelajari sejarah negara sekadar mahu lulus peperiksaan, tetapi gagal menghayati, mengambil pengajaran dan teladan apa yang tersirat daripada peristiwa yang berlaku. Keputusan menjadikan Sejarah, subjek wajib lulus itu diumumkan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin merangkap Timbalan Presiden UMNO ketika menggulung perbahasan pada Perhimpunan Agung UMNO Ke-61 baru-baru ini jelas mengungkap ketegasan kerajaan untuk memastikan generasi hari ini tidak buta sejarah.

Keputusan itu juga menjelaskan bahawa sesuatu perlu dilakukan sebelum masyarakat lupa sejarah bangsanya sendiri. Apatah lagi akhir-akhir ini, ada kumpulan tertentu yang mempersoalkan fakta sejarah negara, walaupun ia sudah termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan. Kumpulan ini berani mencabar hak dan keistimewaan orang Melayu, institusi Raja-Raja Melayu dan agama Islam sebagai agama Persekutuan. Persoalannya, kenapa mereka mempertikaikannya sama ada secara sedar atau tidak. Semuanya kerana mereka buta sejarah, pada masa sama cuba mengangguk di air keruh menghasut rakyat mempercayai apa yang mereka bangkitkan demi kepentingan politik sempit mereka. Sejarah adalah satu subjek penting bagi membolehkan setiap individu mengetahui asal usul bangsa mereka. Sistem pendidikan hari ini yang lebih mengutamakan mata pelajaran berteraskan sains menyebabkan minat dalam subjek Sejarah diabaikan sehingga ia dianggap tidak penting.



Mata pelajaran Sejarah ketika ini hanya subjek teras pada peringkat sekolah menengah yang wajib diambil, tetapi tidak wajib lulus. Oleh itu, tidak hairanlah mengapa ramai pelajar tidak menguasai subjek itu. Pengajaran subjek Sejarah perlu diubah dan tidak hanya di dalam kelas menggunakan buku teks, tetapi perlu dilaksanakan dengan pendekatan menyeronokkan. Ketegasan kerajaan melaksanakan wajib lulus subjek Sejarah perlu disokong semua pihak, terutama ibu bapa. Kita tidak mahu ada memandang mudah perkara itu dengan menganggap mata pelajaran lain lebih penting dan menolak subjek Sejarah dijadikan wajib lulus. Justeru, kerajaan perlu tegas melaksanakannya dengan tidak membenarkan mana-mana pelajar atau sekolah terkecuali mempelajarinya. Pada masa sama, kerajaan tidak wajar terlalu akomodatif atas desakan pihak tertentu untuk mengubah fakta sejarah bagi memenuhi kepentingan mereka.

Sejarah adalah fakta dan hakikatnya, tiada sesiapa boleh mengubahnya. Jika dulu kita mempelajari sejarah Inggeris dan Barat bagi kepentingan politik penjajah British, sudah sampai masa kita kembali mempelajari sejarah bangsa dan negara sendiri. Memahami sejarah tempatan dapat meningkatkan semangat cintakan negara dan perjuangan bangsa, seterusnya dapat memupuk perpaduan dan semangat patriotisme generasi muda. Kita bimbang tanpa pengetahuan sejarah, generasi muda tidak dapat memahami semangat dan roh gagasan 1Malaysia dan pentingnya perpaduan antara kaum. Kita akui langkah ini sepatutnya sudah lama dilaksanakan, tetapi masih belum terlambat demi kelangsungan keamanan untuk generasi akan datang.


I LUV HISTORY =)
♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

26 Okt 2010

REViEw HoUsEFuLL (HiNdi Movie) 2010




Ni antara cite yg terlatest yg sempat aku tengok..filem ni dibintangi ramai bintang beSt2..iaitu Akshay Kumar, DeePika PadukoNe, Lara Dutta, Ritesh Deshmukh, BoMan IraNi, ArjuN raMpaL pun ada Gak tau.hehe..banyak pelakon..n jalan cite die pun Leh tahan..x memBosaNkan..sedih ada, lawak pun ada..tapi cite ni lebih berunsurkan komedi laa..mang keLakar laa..x boring pun..lakonan diorang best dan berkesan..penuh ngan warna warni dan insiden lucu yang x diduga..tergelak aku sorang2..hehe..dari segi lagu2..rasanya xde lagu yang menyengat dri filem ni..lagu2 die biase jer..k..laa kalau korang ada kesempatan t..jgn upe menontn cite nih..lalalalala..


Housefull is a 2010 Bollywood comedy film directed by Sajid Khan and starring Akshay Kumar as the lead protagonist role while Deepika Padukone, Lara Dutta, Jiah Khan, Ritesh Deshmukh and Arjun Rampal feature in supporting roles. Boman Irani and Randhir Kapoor also play important supporting roles in the film. Jacqueline Fernandez has a special appearance in the film. The film was shot over several months in London and Italy


SiNopsiS HoUseFuLL


The film starts with a jinxed guy named Arush (Akshay Kumar), who is seen leaving his job to go back to stay with his best buddy, Bob (Ritesh Deshmukh) and his wife, Hetal (Lara Dutta), two casino employees in London. Arush's unwelcome gatecrash turns the life of the couple upside down with his bad luck rubbing off into their home. Bob and Hetal set him up with their boss' (Randhir Kapoor) daughter, Devika (Jiah Khan), and it seemed like the perfect match of a traditional Indian boy and girl. But when he finds out that Devika only married him because she wanted her father's property, he leaves her. She was actually in love with an American guy, who her father would not approve of. A final plea to God leads to Arush meets up with his one true love, Saundariya Bhagyalakshmi Venkateshwari Baassappa Rao, aka Sandy (Deepika Padukone).


For Hetal, she has consistently told that she's married to a rich boy and living it up in a big mansion, doing so to impress her dad (Boman Irani), who has frowned upon her decision to stay in London with Bob. For Sandy, her lie involves something similar to her brother Major Krishna Rao (a stoic faced Arjun Rampal) whom she thinks will frown upon her relationship with the loser Arush. When Major Krishna finds out about the lie Arush and Sandy did to him, he finally forgives them and lets them marry each other.



♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

25 Okt 2010

SEjaRaH WaJiB LuLUs 2013.. =)

KUALA LUMPUR: Sejarah menjadi mata pelajaran wajib lulus bagi peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) mulai 2013 dan dilaksanakan sebagai mata pelajaran teras mengikut Kurikulum Standard Sekolah Rendah (KSSR) tahun berikutnya.

Timbalan Perdana Menteri yang juga Menteri Pelajaran, Tan Sri Muhyiddin Yassin, berkata syarat wajib lulus itu seperti mata pelajaran Bahasa Malaysia sebagai syarat mendapat SPM. Sambil menjelaskan keputusan Kementerian Pelajaran itu selaras pandangan sebahagian besar perwakilan pada Perhimpunan Agung UMNO 2010, beliau berkata, Sejarah ketika ini mata pelajaran teras pada peringkat sekolah menengah yang wajib diambil semua pelajar tetapi tidak wajib lulus.


“Kita kena beri masa sedikit bagi mengelakkan terkejut. Tempoh diperlukan untuk kita melatih guru dan menyediakan pelajar menghadapi sistem baru ini,” katanya ketika menggulung perbahasan, semalam.


Dalam konteks sama, Muhyiddin berkata, Sejarah dijadikan mata pelajaran teras mengikut KSSR mulai 2014, berbanding elemennya diajar melalui subjek Kajian Tempatan di sekolah rendah pada ketika ini.
Katanya, KSSR dilaksanakan dari Tahun Satu mulai tahun depan, diikuti Tahun Dua dan seterusnya sehingga lengkap satu pusingan pada 2016.
“Kurikulum baru ini adalah penambahbaikan Kurikulum Baru Sekolah Rendah (KBSR).


KSSR akan memberi penekanan kepada pendekatan secara hands-on learning, di samping keupayaan berbahasa, pembelajaran berasaskan projek dan pelbagai jenis pembelajaran yang menyeronokkan,” katanya.
Muhyiddin berkata, kementerian juga bersetuju memulakan pelaksanaan pentaksiran berasaskan sekolah pada 2014 menggantikan peperiksaan Penilaian Menengah Rendah (PMR) yang akan dimansuhkan, iaitu dua tahun lebih awal berbanding perancangan asal.


Beliau juga bersetuju kemungkinan satu laporan baru dikeluarkan mengenai cara menambah baik keseluruhan sistem pendidikan negara pada masa depan, sebagai langkah penilaian semula secara berterusan.
SUMBER-BERITA MINGGU


Pada pandangan Aku->hehehe baGusss!!! Aku amat sEtuju..amat2 setuju sekali hahaha..habisla budak2 sekolah hehe..ye la lau dulu ramai yg pandang sebelah mata ngan matapelajaran Sejarah nih..sbb x wajib Lulus..lau fail pun xpe..ada harapan msuk Uni lagi..sekarang padan Muka..ada gak yg anggap Sejarah ni kacang goreng jer..ada ke patut..lagi satu barula ada peluang budak2 yg amik kos Sejarah masa kat Universiti nih diberi perhatian..selalunya cam terpinggir jer..asyik2 mat dan sains diutamakan..sedangkan Sejarah masih releven dan harus dimanfaatkan dan disemai dlm diri pelajar..


Best pe belajar sejarah..ala2 macam baca novel gak sebab sejarah ni merupakan suatu cerita..Cuma beza nya kite kena ingat la fakta2..peristiwa penting sbb ianya adalah perkara yg benar2 terjadi mana leh hentam kromo je kan..x leh cipta sejarah sendiri hehe


Rasanya waktu aku belajar sejarah dulu..silibus die banyak giler weii..sejarah Msia laa.,Sejarah Dunia laa..Tamadun Islam laa..x terbaca aku sume buku tuh..walaupun aku suka gilerrr ngan Subjek Sejarah nih..tapi aku mang suke baca buku SejaRah..tpi yg x bestnye silibus die banyak sgt..penin..sekarang ni aku x tau la cmne silibus die..mungkin dh tukar kea pa ker..


sepaNjang form 1-5 aku x pernah dpt C utk sejarah haha..tpi msa SPM..entah kenapa lain plak yg jadii..hehe dapat 5c jer..aiyoo apa dh jadi..aku pun heran..tapi aku tebus balik kegagalan utk mendapat A dalam subjek SEjarah utk STPM..alhamdulilah utk STPM aku dapat keputusan yg baik..dan prjuangan itu diteruskan ke UM..


SeJaraH Masih KeKaL diHati..terSeMat di KaLbu..
Lalalala


SEjarAH tu BessTT..ThiNk PosiTive k…
GooD LucK to U aLL..


HiDuP SeJaRah yeAh!!!!

♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

Reaksi aku ttg FestiVaL FiLeM MaLaySia-23-


Festival Filem Malaysia ke-23 berlangsung di Pusat Konvensyen Shah Alam semalam, menyaksikan fiLem MaGika menjadi FiLem tERbAik..waahh aku belum tgk filem nih.mesti bestnyer..banyak tul filem ni menggondol anugerah..tahNiah3x..manakala Pengarah terbaik jatuh pada Syamsul YusuF menerusi EvoLusi KL Drift 2..emm aku x berapa gemar sgt filem bercorak aksi dan lumba keta ni sume..tpi tahniah la utk die..umur 26 tahun dah dapat title Pengarah terbaik..patutla die terkejut besaU dan seBak..haha.



Manakala pelakon lelaki terbaik jatuh pada Bront Palare (betul ke aku eja nama die ni hehe) menerusi filem BeLukaR..best ke cite Belukar ni ek sbb heroin cite ni iaitu Daphne Iking pun dapat pelakon Harapan..aku rasa filem Belukar ni x box office pun..mungkin sebab lakonan diorang ni mantap kot..


PeLakon wanita terbaik lak dapat kat Lisa Surihani..menerusi filem LageNda Budak Setan..die mcm x percaya yg die menang..die kata terlalu awal utk menang Pelakon wanita terbaik dan die rasa rendah diri..lebih kurang cmtu laa..die kata masa dia diinterview..bagi aku kalau ikutkan dlm filem LBS tuh..Lisa mang pelakon utama..tpi die muncul x lama..separuh filem je ada Lisa..tapi mungkin keberkesanan lakonan Lisa sebagai Ayu menyakinkan para juri..mang Lisa amat sesuai sgt jadi Ayu.. =) sayang dlm drama bersiri xde Lisa..lau ada baru syok tgk..aku rasa drama bersiri LBs kat astro makin boring dan meleret-leret..huh..aku pun kurang gemar ngan heroin yg dipilih jdi watak Ayu dan Emilia tuh..mcm kureng r…bowink..huhuhu..


Ni antara keputusan FFM 23..


Poster Terbaik – Belukar
Pereka Kostum/ Busana Terbaik – Dee Hasnan Yaccob (Magika)
Penataan Seni Terbaik – Johan Lucas, John Kajang (Magika)
Lagu Tema Asal Terbaik – “Penyembuh Rindu” (Edry Abdul Halim, Magika)
Pelakon Kanak-Kanak Terbaik – Fimie Don (Magika)
Pengarah Harapan – Edry Abdul Halim (Magika)
Pelakon Harapan Lelaki – Shashi Taran (Estet)
Pelakon Harapan Wanita – Daphne Iking (Belukar)
Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik – Shaheizy Sam (Evolusi KL Drift 2)
Pelakon Pembantu Wanita Terbaik – norliana samsudin (Adnan Sempit)

Filem Komedi Terbaik – My Spy
Anugerah Filem dokumentari- Suatu Ketika : Lakar Senoi
Anugerah Skor Muzik Asal Terbaik--Edry Halim (Magika)
Anugerah Penyunting Terbaik-Hisham Jupri (Evolusi KL Drift 2)
Anugerah Cerita Asal Terbaik Terbaik-Ahadiat Akashah (Lagenda Budak Setan) mang terbaik la cite LBS nih..tahniah Ahadiat Akashah..

Anugerah Lakon Layar Terbaik-Jumaatun Azmi (Haq)
Anugerah Sinematografi Terbaik-Raja Mukhriz (Niyang Rapik)
Anugerah Filem Box office-Adnan Sempit
Anugerah Khas Pelakon Veteren Wanita-Seniwati Datuk Sarimah Ahmad
Anugerah Khas Pelakon Veteren Lelaki-Seniman Tamam Idris.


♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

Tambah guru Melayu di SJKC, SJKT

KUALA LUMPUR: Wanita UMNO mencadangkan penyertaan warga pendidik di Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) dan Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil (SJKT) dibuka lebih luas kepada guru pelbagai kaum demi mengukuhkan perpaduan bangsa dan mewujudkan daya saing sihat dalam kalangan guru. Wakilnya, Datuk Norhayati Omar yang juga Ketua Wanita UMNO Bahagian Kuala Pilah, berkata jumlah guru bukan Cina di SJKC dan guru bukan India di SJKT sangat kecil sedangkan ada 1,291 SJKC dan 523 SJKT daripada keseluruhan 7,695 sekolah rendah di seluruh negara setakat Jun lalu.


“Bagaimanapun hanya 2,945 guru Melayu ditempatkan di SJKC dan SJKT di seluruh negara atau purata tidak sampai dua guru Melayu bagi setiap sekolah itu sedangkan bagi sekolah kebangsaan ada 33,707 guru bukan Melayu atau nisbahnya hampir enam orang bagi setiap sekolah,” katanya.
SuMber:BeRita Minggu..


Pada Pandangan Aku…-mang patut ditambah guru Melayu..sikit bebenor..dan kebanyakan guru2 Melayu pun lebih ingin berkhidmat dengan Sekolah Kebangsaan berbanding SJKC dan SJKT sebab diorang tahu peluang yg terhad disamping masalah nak sesuaikan diri dengan persekitaran dan pelajar2 dri bangsa lain..aku rasa mang patut amik byk guru diambil berkhidmat di SJKC or SJKT..barula timbul semangat 1 Malaysia..x gitu..n semangat berpuak-puak dapat dihakis sikit2 di kalangan pelajar kalau guru berbangsa Melayu yg mengajar.
Apa pun diharapkan lebih banyak peluang diberikan…
♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

24 Okt 2010

FiLem Bollywood yg korang HaRus tenGok..hehe

FaNaa (2006)


Lakonan-AaMir Khan ngan KaJoL..


Filem ni dh lama gak la..tapi kalau sape yg x tengok lgi mang rugi besau..besttt…penuh konflik dan kejutan..lagu2 dlm filem ni pun mang best gilerrr..x nyesal la tgk..rasanya pernah ditayangkan di tv..tpi sekali dua jer..


SiNopsis Fanaa
Choices... to choose between right or wrong is simple, but what defines one's life is the decision between the greater of two goods or the lesser of two evils. This is the advice Zooni Ali Beg (Kajol) receives from her father just as she is about to venture out into the world on her own for the very first time. Little does she know that these very words will shape her life. Zooni, a blind Kashmiri girl, Rehan Qadri (Aamir Khan), a local tour guide and an incorrigible flirt, who goes from city to city exploring their architecture and also the women.
Her friends warn her against this good-for-nothing roadside Romeo, but she chooses to ignore them. She is not one to be protected. It is now her time to discover life, and love. Is this really the right choice? Rehan is fascinated by Zooni. He truly wants her to see life as it should be seen, in its many colors - and as he promises her, the time spent with him will be the most precious in all her life. Zooni sees Delhi, life and love like she never has, because of Rehan. What Zooni doesn't know is that Rehan has another side of his life that he has kept from her - something that won't only change her life, but also destroy it.


ChakDe InDia (2007)
 
 
LakoNan- ShaH Rukh Khan
 
Ni mang filem best..filem yg menang banyak anugerah ok..menang filem terBaik tau..Shah Rukh Khan pun meNang pelakon Lelaki terbaik menerusi filem ni gak..filem ni bukan kisaH cinTan cintun ye..die lebih menunjukkan pada semangat satu pasukan, satu Negara, ala2 1 Msia gitu hehehe..mang bersemangat la tgk cite nih..aku ada vcd cite ni tp dh rosak..nak cari balik cite ni punya susah la..asyik xde jerr..tpi mang berbaloi la cite nih..byk pengajaran dan niLai2 murni yg dipaparkan dlm filem nih..rasanya macam belum pernah ditayangkan di tv atau aku yg x tgk time tu hehehe..
 
SiNoPSIs ChakDe India


Kabir Khan (Shahrukh Khan) knows what it's like to come back from the dead. The ex Indian Captain has now come back in the avatar of the Coach of the Indian Women's National Hockey team. A team that exists more on paper and less in reality. The team is a rag-tag bunch of girls with their own agenda. A bunch of girls who have forgotten what it is like to play for the love of the game. Of playing because you want glory for your country. Not because you want a pensioned job or a government flat. They have all forgotten the sharp thrill of just holding the hockey stick, keeping their eyes on the ball and playing for all they are worth. They have played every game but hockey to make sure they get selected every year in the Indian National team.


 But what does it really mean to play for the Indian National team? To play for India? Mujhe sirf ek mulk ka naam sunaai deta hai - India The girls have never known the thrilling energy of being Team India. Of giving their all to see their country's name on a trophy. But Kabir Khan, once a captain, now forgotten, does. He knows what it takes to get there. And what it means to return empty handed. This time, he wants to make sure that it's different. He knows there are no second chances. Despite his past, he believes that if only the girls played as one, anything would be possible.


Because Kabir Khan believes that it is not that we can't win. It's just that we have never believed we can. Chak De India is the story of a coach's fight of making his team, Team India by overcoming their diverse backgrounds, by learning to use everything that life hurls on them as a secret weapon. It's a story about honesty, sincerity and integrity. A story to remind the nation of its national sport .


One Two Three (2008)




LakoNan: TusHar Kapoor, Esha Deol, SameeRa reddy, Paresh Rawal, Sunil Shetty dll.


Ahahaha..cite nih pun harus tonton..boleh gelak giler2 nyer..mang kelakar habis..pelakon sume kelakar..jalan cite pun mantap..x larat nak gelak tgk cite nih..mang cite komedi terbaik dri ladang laaa…rugi x tgk cite ni..leh ketawa terbahak-bahak..sambil hiburkan hati sape2 yg gundah tuh..haha..jom gelak ramai2..x sure pernah ditygkan di tv or x..mungkin pernah kot..entahla..well tgk jgn x tgk..


SinoPsis One Two ThRee..


One Two Three is a comedy thriller of three men from various parts of India, each having his own characterization and identity. It basically revolves around these very three men who share a common name “LAXMI NARAYAN” due to which various confusions start and the basic plot of the film is established. The story starts with the introduction of the three main characters Laxmi Narayan 1, 2 and 3. wherein LAXMI NARAYAN 1 being played by TUSHAR KAPOOR is a young an aspiring emotional shooter from underworld whose only aim is to fulfill his mother’s dreams of becoming the most popular don. LAXMI NARAYAN 2 being played by SUNIEL SHETTY is an automobile salesman from Mumbai whose only aim in life is to keep his boss happy and in course of which he becomes a confused and annoying character.


He has two rules in his life Rule # 1:- Boss is always right. Rule # 2:- If boss is wrong, follow the rule # 1. LAXMI NARAYAN 3 being played by PARESH RAWAL is a rich but poor man who is into the business of lingerie but in his language KACHHA AND BRA, which he sells in a mobile car on the streets of Chandni Chowk in Delhi. The story proceeds with the three of them reaching a single destination called Pondy for their individual works. While Laxmi Narayan 1 reaches Pondy on a mission to shoot somebody, Laxmi Narayan 2 is there on business trip to buy a vintage car from a beautiful and sexy girl called laila played by Sameera Reddy and laxmi narayan 3 reaches Pondy to select the designs for his new lingerie for Valentine collection from sweet and simple girl Jiya played by Esha Deol.


 It is now that the entire chaos and confusion starts with an exchange of three different envelopes for their job purposes due to all of them having the common name Laxmi Narayan. Due to this exchange all the three dudes reaches exchanged locations and meet exchanged people. The story now is full of fun, comedy and laughter leading to a climax most unexpected.


Bachna Ae Haseeno (2008)
LakoNan: Ranbir Kapoor, Deepika Padukone, BipasHa Basu dan lain2 lg..

cite ni cite cinta yg menunjukkan bahawa lelaki susah nak serius dlm cinta..kebanyakan nak main2 jer..kesian kat 2 girlfren laki ni yg awal..terseksa dan merana..dan akhirnya lelaki tersebut terima gak balasan setelah dikecewakan oleh perempuan yg die betul2 suka..aku paling suka watak Bipasha basu dlm nih..mcmmana die ditinggalkan oleh Rnbir sebelum dia bangkit menjadi supermodel yg terkenal..dan sombng..die ajar ranbir tu cukup2..hehe moral of the story..jgn lukakan hati org kerana suatu hari org lain lak akan lukakan kita..masa tu baru kita sedar yg tu adalah balasan dri perbuatan kita..mang cite ni best laa..byk bagi pengajaran..x silap aku cite ni pernah dh tayang kt tv..tpi sekali dua jela..

SiNopsIs Bachna Ae Haseeno



Why do girls always fall for the wrong guy? Their mothers warn them about him. Their friends shake their heads disapprovingly. Their minds tell them to escape while the going is good. But no! Oh no! Their hearts are another story altogether. You see, they are always sending all the wrong signals. His name alone is enough to scramble their brains and set their hearts racing. Meet Raj. He is the stuff of dreams, with the looks of a 'butter wouldn't melt in my mouth' good boy. Who can blame him for falling in love as many times as love is fortunate enough to find him. It's not his fault that he's a heartbreaker, its in his DNA. Come… discover his three love stories; Raj and Mahi, Raj and Radhika, Raj and Gayatri. Different ladyloves at different times in his life. And each one of them teach him a little bit about love and a little bit about life, in their own sweet, sexy or sassy way. Come fall in love... three times over!


Ni antara 4 filem yg aku rasa best utk ditnton..saja kongsi dengan korang yg minat bollywood..lagipun aku dh prnah tgk kesemua cite diatas..bagi yg x minat cite Hindustan ni tutup mata jela ye..hehe..
♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

23 Okt 2010

CuStoMer is ALways Right..

Lalala..kali ni nak kongsi kisah peniaga makanan dan pembeli makanan iaitu Aku dan lain2..hehehe..

Peniaga makanan pun manusia gak ada mcm2 ragam kan..ada yg jenis suka mengusik pelanggan, ada gak yg jenis pendiam x byk ckp..ada yg sombong, ada yg uat x layan dan mcm2 lagi laa..


Kalau aku laa..aku x suka membeli makanan or minuman di gerai peniaga yg gatal yakni suka mengusik pelanggan..tnya soalan2 bodoss..malas nk layan..kalau dpt cmtu aku mang x beli dh kat situ..kalau teringin sgt nak mkn suh member lain tolong beli kan hehe..pastu member plak serik nak tlg beli hehe sbb die pun x suka..hehe..


Pastu ada gak peniaga yg sombong..sampai kadang2 penin dan naik menyampah nak beli kat situ..ada la member aku biasa kena..die nak beli air kat pakcik nih..tpi pakcik ni buat cam x endah je kat die..sedangkan dh berdiri lama dh depan gerai die..x kan buta kot pakcik tuh..nak kata pekak..suara kawan aku ok jer..kuat gak..kesian kat die..smpai terasa hati kwn aku nih..sampai boikot nak beli air kat gerai pkcik tu dh..tpi time aku beli..pakcik tuh ok jer..mmg die agak serius sikit..tpi senang nk brurusan dgn org yg serius cmtu..xde gatal2..mungkin ikut mood die kot..


Kemudian ada gak 1 kes ni..aku dan housemate aku ni time bulan puasa la nih..balik kuliah terus gi bazaar ramadhan..kami gi 2 org jer..pi la kat gerai nasi..aku pun order laa..pastu bile aku dh dapat..husemate aku still x dpt2 lgi nasi die..malah die dok ckp nak nasi putih 1..makcik tu uat derk jer..x kn x dgr kot..dua tiga kali gak la housemate aku dok repeat perkataan “Nasi putih satu” tpi makcik tu dok layan org lain yg dtg lg lmbt dri ko..x berangin ke housemate aku dok tggu..last2 terus die ajak aku blah dari situ dan cari gerai nasi yg lain..mcm2 peel laa…
Tu cite housemate aku..ni plak cite aku..aku pun biasa terkena kes yg sama gak..


Actually waktu ni aku bru habis last paper utk exam..so pas hbis exam..nak gi merdeka la jap..kiteorg ramai2 pun gi la Mid Valley..so aku beli byk barang la gak..tangan penuh ngan plastic beg yg berisi brg2 aku..so balik plak naik bus..pastu kena turun dan jalan sbb bus x masuk kawasan perumahan aku sbb ada pasar mlm time tuh..waktu tuh dlm pukul 6 lebih dh..dengan beg yg berat,beg pastik beli belah..berjalan laa..punye la letih..makan pun belum lagi..so ingat nak singgah pasar mlm terus la kan..pastu kalau ada housemate aku yg nak naik atas dulu..ingat nak suh tlg bawa sikit brg2 naik atas..hehe tpi semua x nak naik atas..utk lebih adil masing2 x naik atas terus gi pasar mlm..hehe..jadi terpaksa la den mengusung brg2 den ni haa..aku pun trus la gi cari gerai nasi kakak pedas tu yg terletak kat hujung sekali..


Actually kakak tu mmg dh cam kot aku..sbb mang selalu beli nasi kat die..sebelum ni die ramah je ngan aku..

Tpi entah kenapa hari tuh kakak tu dan pekerja die mang sengaja menguji kesabaran aku yg sudah menipis sgt masa tuh..x ramai pun org masa tuh..aku siap letak kat bwh sume beg2 plastik yg berisi barang2 aku..aku pun order la kan nak “nasi putih 1’ pastu aku tggu laa..dalam dk tggu tu x lama pastu housemate aku pun sampai kat gerai tuh..diorang pun beli kat situ gak..aku yg sampai dulu ni..kakak tu uat x nmpk lak..housemate aku plak yg die layan dulu..sedangkan dh lama aku berdiri kat situ..bile housemate aku sume dh dapat nasi masing2..diorang pun blah dri situ dan senyum2 kat aku..aku pun tension jer..dh la panas..lama lak kena tggu..tpi takpe aku sabarrr lagi nak tgk sampai bila kakak tu nk uat x tahu kat aku..

pastu ada la beberapa pakcik dan makcik yg singgah kat gerai tuh beli nasi..yg aku heran terus jer kakak tu dan pekerja tu tnya kat depa nak apa?yg aku nih dok tertunggu-tunggu disitu..yg makcik tu slumber je potong giliran mai dok depan aku..mmg hilang sabar dh aku time tuh..rasa nak marah dh..tpi aku diamkan lagi..yg pekerja die pun dok layan org lain..x kan x nmpk aku kot..die buat derk jer..x tnya apa pun kat aku..balik2 orang lain yg datang selepas aku yg dapat dulu..last2 aku ckp kuat2 “Kak Nasi Putih satu ye!!” dengan nada suara yg kuat dan bengang…kakak tu terus angguk dan layan aku plak..grrrrrrr geram tul aku..time tuh..nak marah kakak tuh x sampai hati lak sebab sebelum ni die ok jer..ntah knp hari tu die uat sewel ngan aku lak..kirenyer tu adalah hari last yg aku mkn nasi kakak tuh..

Bile bayangkan balik situasi tuh..mang tension tiba2 hahaha..benda ni jarang terjadi kat aku..selalunya xde masalah..tpi tiba2 hari tu bad day lak bagi aku…huhh…well customers always right okey…lalalalala…



♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

22 Okt 2010

PeRkeMbaNgaN TerKiNi yaNg BeNgaNg..



aYoYooooo..aduHaiiii….ish benda2 mcm ni la buat aku bengang beb…grrrr…



1. perkara pertama yg buat aku bengang pada dinihari adalah My Laptop..


aku dh hantar my laptop nih ke tmpt Komputer utk dibaiki yakni mengenai masalah on off tu laa..x sempat hbis scan virus die dh off sendiri, main games separuh jln die dh off sendiri..pastu online tenet bru setengah jam pun die tiba2 off sendiri..tpi benda lain mcm nak menaip ke..dgr lagu ke ok la plak..konpius aku..so bila dihantar utk dibaiki..tu semalaman la aku cam org mereng x tau nak uat pe dh..bila laptop xde..huh..pastu tadinya masa nk amik laptop aku balik..org yg kononnya baiki laptop aku tuh kata xde apa2 masalah pun ngan laptop aku..sume ok jer..kecuali masalah2 teknikal yg x dpt nak dielakkan tulaa..aku ingat settle la masalah laptop aku..dh la die cas RM30 huh!!..bile balik n aku try bukak benda yg sama terjadi..masalah on off tu still berlaku..adakah kerana kerosakan dalaman??..yg aku geram tuh x kan la org tu x dpt kesan masalah laptop ni..sedangkan dh diberitahu..bodosss…merana den..x dpt nak main gamesss..waaaaaaaaa


sedangkan tula satu2 nya terapi utk akue….huhuhu waaaaaa…


2.Ni plak bab SMS…emm korang tension x bile korang sms member korang tnya mende yg simple je pun..tnya die cmne ngan result..dpt ke x?mohon ke x?die leh x reply dan uat derk je sampai ke sudah..nak kata xde kredit..boleh plak online facebook setiap detik guna tepon die..emm bile kite baik hati, ikhlas tnya khabar..sumbunk la plak..kang aku x sms lngsung kata aku lupe member lak..bengong tul..


3.Still ttg SMS lagi..haa ni satu lgi..tiba2 ada member korang msg korang tnya si polan ada msg ko x ckp pape?? So aku balas ckp x de kenapenyer??pastu tiba2 senyap terus..x ada balasan..aku ingtkan mula2 mungkin sms aku x smpai kot..mybe line problem ker..so hntr sms tu lgi sekali..tpi xde jawapan gak..ni yg aku x suka buat aku tertanya-tanya….xkan xde kredit kot..gaji besar dh..x kan x mampu nk topup kot..lain la aku ni yg sentiasa sengkek memanjang..huhu


4.ni pun aku bengang gak bila ditanya ttg khabar budak laki (time sek dulu) kat aku..ingat aku wartawan ker..nak amik tau perihal diorang tuh..aku ni lagi la lost contact n x berminat pun nak amik tau ttg diorang…byk yg sombng2 haha..setakat add kt fb jer la..nak tegur tu jauh sekali laa..pastu leh tnya lak apa yg si polan tu buat sekarang..ingat aku ni bekas makwe si polan tu ker..rapat pun x..cmne la aku leh tau lak perkembangan terkini diorang tuh..


5.haha masih berkaitan dgn sms lagi..bila aku SMS member aku yg sorang nih..die pun Tanya kenapa x sms die lama..soalan x boleh blah tul…aku balas balik ko pun x sms aku lama gak?pastu die bagi alasan lapuk la busy..so aku x busy ker..ni pun kire bagus aku sms tnya khabar..kalau nk hrp die..alamat sampai ke sudah x nmpk byg..apa pun aku gak yg kena mula dulu..pas aku dh tnya khabar brula die beritahu berita penting ttg die nak kahwin dh..die bagitau tarikh sume laa..maknanya kalau aku x sms die dulu, aku pun x tau cite laaa…bukannya die nak inform aku dulu..nasib baik aku tergerak hati nak sms tnya khabar..kalau x lambat la aku tau ttg perkara tu sume..


Setakat ni tu adalah perkara2 yg berjaya buat aku bengang sekejap..huh!
♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

Dia RAtu SimPati..



DIA mengatakan…

diRinya Redha andai itu takDirnya,
Rasa yang teLah lama aku ALami.
Dia beRasa keceWa & putus aSa
Namun Ada aku kisah ;)


keraNa Dia juga x peduLi kan Aku ketika aku merasakaNnya
maLah Dia beraSa Hebat ketika itu keRana meLebihi Aku.
Aku paDa muLanya terseNtak,
Lantas membiarkanNya dengan Dunia baRunya itu
DisiNi dia tidak mempunYai ramai kawAn
seteLah aku menyePikan diri atas peLbagai seBab..


Dirinya mungkin menJadi sedikit Sunyi
Dan menJadi semaKin eMo + sensitif


seDangkan Dia tidak taHu apa yanG terjAdi,
CukupLah seGaLa jaNji-janJi
Yang perNah dia MungkiRi,
SegaLa Budi yanG teLah dia LuPakan,
Biar Dia teRus saLah saNgka..


Aku cuBa menGhubunginya atas dasar perSahabataN,
sebagaI saHabat Lama..
Namun sikap DinGinnya memaTahkan seGala usaha & Niat
Aku yaNg murNi itu..
TerUskaNLah usaHamu, LuahKan saJa ketiDakpuasaN hatiMu
Di Facebook Mu itu untuk Meraih siMpati yAnG Lain


keraNa ianya tidak sedikit pun
meniNggaLkan keSan pada aku..
keraNa aku tahu Kau semeMangNya,
RaTu meNagih Simpati..


camPakkan saja naMa ku keluar dri senaRai rakaN BFF di FB mu itu
yang sememangnya teLah kau Lakukan..
ingat aku x perasaN ker..hhehe
JeLas kini kau terLalu emoSi sebenarnya..
Wahai Ratu penagih siMpati,
seLamat jaLan la kau..


huahuahuauahua..
♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

19 Okt 2010

LoVe n LaPtoP...

“If You LoVe someone so DeepLy,
Let it Go…
iF it ComEs BacK to yoU,
It’s yours, FoRever to hoLd..
If it doEsn’t
Then yoU should Know
That is was
NeveR meant to Be YourS
At aLL…


“No One FaLLs in LoVe by cHoicE,
It is by ChaNce.
No One stays in LoVe by ChanCe,
It is by WoRk.
And No oNe FaLLs oUt of LoVe by cHaNce,
It is by cHoice..


Hahaha, entry kali ni x de kaitan pun dgn madah cinta diatas tuh huahuahua..saja nak uat rojak sikit utk entry kali nih..haha




Laptop aku uat hal lagi laa..aiyooooo….die main bukak tutup lak ngan aku..


Tgh aku dok main games mahupun uat benda lain laptop tuh tertutup sendiri..mula2 bukak ok..pastu bile dh lama sikit die off sendiri..hishh..ni mesti x lain x bukan sebab virus nih..huhu..aku pun scan la laptop aku nih,,tpi x sempat nak habis scan pun die tiba2 off sendiri..so cmne la aku nak scan dn delete virus..x sempat hbis scan pun die dh off sendiri..masalah tul la..nak gi hantar kedai computer..terasa segan la plak..hehe bukan pe..laptop aku dh ngok ngek skit tmbh2 kt skrin die…maLu laaa nak hntr gi baiKi..huhu..


Aku lak bukannya reti nak adjust2 laptop ni..aku tau guna jerr..huhuhu.
so sekarang ni tgh giat nak masukkan data2 dri laptop ke cd ksg..tadi baru je hbis masukkann data dlm cd yg ke 17..nak buat jadi 18..mlz plak..kejap lgi sambung balik..saja uat persediaan..mana tau kang semua data hilang tiba2 pengsan den..so baik uat copy betul x…
selain itu bagi menghilangkan kerinduan aku pada novel2 baru yg belum berkesempatan aku utk membelinya (tgh pokai skrg nih laalala) maka aku pun try baca balik novel2 lama hehe…


actually aku hanya pernah baca sekali je 2 novel ni..pas baca terus simpan dlm almari..kirenyer ni pembacaan kali kedua la..haha..n disebabkan baru baca sekali je n novel tuh terperuk dlm almari..maka novel tu masih cantik dan nmpk cm baru beli jer..haha..baru sernok nk baca..tjuk die


1) Moga Kau Mengerti-Lily Haslina Nasir
2) Untuk Tiga Hari-Ahadiat Akashah


Baca jgn x baca…laptop cepat la kau sembuh..huhuhu..
♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

18 Okt 2010

KisaH BLoG CeRiTERaa S@HB@Nuu

Dalam hampir setahun aku mempunyai Blog ni..bermula tahun 2009..bermula dri satu mende pun x tau..sampai la tau sikit2 laa nih..hehe..sekarang ni dh seronok plak menulis dibLog..ala2 diari gitu tpi ni diari yg dibaca oleh semua org sama ada yg kenal ngan kite mahupun x kenal..x kisahla dpt la kwn2 bru kan..sepanjang aku blogwalking di blog2 bloggers lain..mcm2 kisah yg aku dpt baca..selain stail penulisan setiap bloggers yg berbeza membuatkan aku teruja utk berblogwalking hehe..ada bloggers yg gaya penulisannya ala2 manja gitu mcm budak2 comey gitu..background qiut..seronok view blog begitu..tpi nak tggu loading la x snggup sikit..lama beb! Maklumlah mcm2 kartun yg kuar hehe..x kurang juga terdapat pemilik Blog yg agak laser dan pedas kritikannya..pun seronk aku membacanya..senang cite x yah nak cover2 betul x..x puas hati direct je tulis lum blog..x yah nak jaga hati org lain.



Berbalik pada Blog aku..emm rasanya blog aku ni susah aku nak kategorikan masuk dlm jenis mana..nak kata Blog yg berilmiah x jugak..terpulang pada korang menilainya..tpi rasanya aku belum sampai tahap bleh melazer..maki hamun org dlm blog aku lgi haha..penulis blog yg masih berhemah lagi huahuahau…aku jugak bukanlah bloggers yg tegar..yg boleh update 3 entry or lebih dlm sehari..fuhh..sebab kadang2 xde idea nak tulis mende..kadang2 tgk bloggers lain leh dpt duit beratus dgn letak iklan nuffnang kt blog masing2..tpi aku rm 1 pun x cecah lagi..huahuahau..jeles gak tgk..teringin nak dapat duit..tpi rasanya kena kerja kuat sikit la..kena rajin blogwalking, followers dsbnya..aku ni bila ada mood baru nak berblogwalking..entry pun kalau dtg time rajin tuh..boleh menulis sampai 3 entry..bile xde kosong je la..


Aku juga merupakan bloggers yg agak sukar nak luahkan perasaan sebenar dlm blog..semuanya masih bertapis, berkias-kias..contohnya kalau aku marah kat sape2 pun..aku just cakap sekadar lalu jer..xdela cite secara detail..apa yg benar2 terjadi..emmm patutnya sini adalah tempat memberikan pandangan dan meluahkan perasaan namun aku masih lagi belum bersedia ke arah itu..mungkin juga aku x nak org bersimpati dgn aku kot..haha..Dari segi followers Blog aku..Alhamdulilah makin bertambah..walaupun x mencapai 100 org pun lg..tpi aku dh bersyukur ada gak org sudi follow memollow blog aku nih hehe..


Pendek katanya I luv my BLog..hehe..hope u all enjoy too..


♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

Related Posts with Thumbnails