-->

2 Jun 2010

FeNoMeNa JeMpuTaN KaHwiN MeNeRuSi FaCebooK..


Korang sume mesti pernah menerima undangan perkahwinan menerusi facebook kan..

Bagi aku x salah kalau jemput guna facebook yakni sbg pemberitahuan awal pada rakan2..disamping secara x langsung kita dapat mengira kebarangkalian jumlah rakan2 yg dpt hadir ..dan x hadir..namun lepas tu sewajarnya harusla disusuli dengan kad kahwin..x kisahla hantar sendiri or dengan pos..supaya memudahkan kita mendapat info yg lebih tepat..selain turut mencerminkan keikhlasan bakal pengantin yg menginginkan kita datang memeriahkan majlis kahwinnya..



Di dlm kad kahwin selalunya akan ada peta lokasi kenduri..jadi memudahkan kita untuk datang..berbanding kalau bakal pengantin upload gmbr kad kahwin dlm facebook tu..menyusahkan kita lak nak kena save..pastu nak print le plak..byk keje lain leh buat..dr kerja remeh temeh cmtu…actually bukannya nak jual mahal ke apa ke..bagi aku la..aku lebih berbesar hati utk dtg majlis kahwin member2 jika mendapat kad kahwinnya..kalau setakat jemput pakai frnster or facebook..jwpnnya tidak akan hadir hehe..bagi aku kalau jemputan kahwin utk member2 yg mungkin kita x kenal rapat n kemungkinan besar diorng mungkin x dtg x salah la lau jemput guna fb jer..kalau hntr kad..x dtg rugi gak..tp ni kalau dh nama pun member baik..x kan la jemput guna fb jer..sape2 pun x dtg cmtu..



Betul x?? bagi aku lau member hantar undangan by facebook jer..nmpk cam ajak2 ayam jer..x nmpk keikhlasan atau kesungguhan diorang menginginkan kita hadir..ajak2 ayam la katakan..tp mungkin ada gak sstgh org x kisah kan nak jemput guna apa pun kan…bergantung pada persepsi masing2 laa..



Setakat ni aku x pernah lagi la mendapat undangan kahwin dr member2 baik aku hnya dgn Facebook jer.. Alhamdulilah selalunya diorang akan kirim kad kad kahwinnyer..tp kalau member2 yg x berapa rapat tu ada la gak bagi jemputan kahwin guna fb..tp tu x pela sbb kita x rapat..so faham la kalau just guna fb jer..tpi x tahula kalau pasni akan ada kwn2 baik aku akan pecah rekod buat benda ni..hehe..kite tggu dn lihat jer..sape yg akan pecah rekod..kalau aku kahwin suatu hari nanti..insyaallah aku akan kirim kad…tp tu pun lau ada jodoh la dn sampai seru hehehe..namun bagi sesape member2 ku yg mengirimkan kad kahwin pada aku dan aku x dpt menghadirinya,maafkanLah aku…kerana pastinya ada sebab dan alasan yg menyumbang kpd ketidakhadiran aku di Majlis bahagia korang..mungkin sbb faktor duit, pengangkutan dsbnya..



Apa pun bagi aku jemputan kahwin yg dilayangkan menerusi kad lebih bermakna…terasa dihargai dan menghargai..terasa diri kita penting.dsbnya..



Pape pun SeLaMat PenGaNtin BaRu…kepada bakal2 Raja seHari yg bakal berkahwin dlm masa terdekat ni.. =)


Jgn ambil hati..ni just pandangan aku jerrr….



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017