-->

1 Mei 2010

PiALa ThOmAS 2010-MiLik MaLaYsia kah???


KaLi terakhir Msia memenangi Piala tHomas adalah pada tahun 1992..setelah bertahun-tahun berlalu Msia gagal mengulangi kejayaan pada tahun 1992 itu..
Persoalannya sekarang apakah Msia mampu membuat kejutan pada tahun ini..di tempat sendiri..??

Dr segi promosi piala Thomas dikatakan agak hambar..selain masalah2 lain
yg dtg..seperti kelewatan tempah stadium dan sebagainya..

aku rasa benda ni sume bergantung pada nasib gak..x silap aku pada tahun 2002 kita pernah mengalahkan China di pusingan separuh akhir yg ketika itu, kejohanan ini diadakan di china juga..namun Malaysia kalah pula ngan Indonesia..di peringkt akhir..

so aku skrg ni x nak berharap pape pun..sebab kalau berharap menang..kite lak yg kecewa t..aku pun x sure kite leh menang ke x walaupun bermain di tmpt sendiri..
Untuk pengetahuan sume..aku mang fanatic badminton..hehehe..kdg2 bile Malaysia kalah dlm satu2 kejohanan tu aku lak yg beremosi..huhuhu..Pastu bile aku tgk perlawanan badminton kat tv..aku laky g berdebar yg amat smpai last2 tukar chanel sekejap sbb terlalu takut nk tgk hehe..bile kalah aku laky g sedih..bile menang aku lak bersorak bagai nk rak..hehe..

Dri segi senarai pemain yg diturunkan…bagi aku kalau dtk Lee Chong Wei tu mungkin xde masalah nk menang..harapan tu tggi la juga..pastu ada hafiz hashim yg
Brpengalaman dlm Piala Thomas ni..tp rasanya kalau x silap aku..x pernah die menang dlm piala Thomas ni.msti kalah..tmbh2 kalau mata penentuan di atas bahu die..knform kalah..rasanya die x dpt nk handle tekanan..last2 die main cm hampeh ala2 pukul angin je aku tgk (time tahun 2008)
Beregu pula aku rasa diorang boleh buat kejutan..namun diorang ni x stabil..mcm yoyo je..entahlaaa…bagi aku kite jgn berharap sgt..utk mng..

PusiNgan Akhir PiaLa ThoMas dan UbER akan diaDakan di KuaLa Lumpur pada 9-16 Mei 2010..Pada saingan 2008 di Jakarta, Indonesia, Malaysia TeWas 2-3 kepada ChiNa di sepaRuh Akhir yg menyaksikan Dtk Lee ChoNg wei menewaskan Lin Dan &
Manakala Fairuzizuan Tazari-Mohd Zakry Latif menewaskan Guo Zhendong-Xie Zhongbo..so tahun 2010 ni apa cite lake k..sape yg menang..n sape yg kalah…

Adakah sinar utk MaLaysia pada eDisi kali ni..sama 2 la kite tggu dan tgk nanti
Perseorangan: Lee Chong Wei, Wong Choon Hann, Hafiz Hashim, Tan Chun Seang;Beregu: Koo Kien Keat-Tan Boon Heong, Mohd Fairuzizuan Tazari-Mohd Zakry Abdul Latif, Ong Soon Hock-Hoon Thien How.
Piala Uber Perseorangan: Wong Mew Choo, Lydia Cheah, Julia Wong, Tee Jing Yi;Beregu: Chin Eei Hui-Wong Pei Tty, Goh Liu Ying-Ng Hui Ling, Vivian Hoo-Woon Khe Wei.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017