-->

25 Apr 2010

SeKitaR ExaM MEDSi DPLI..24 ApRiL 2010


24 ApriL 2010..adalah tarikh utk ujian MEDSI bagi DPLI…
AlhamduLilah aku terpilih untuk menduduki ujian ini..di SMK DatuK Hj AhmaD Badawi, KepaLa Batas, PuLau PiNang..lokasi sekolah ni mang jauh la dari umah aku.
So mcm biasa la kena sewa teksi utk gi sana..

Exam die start waktu petang jam 2-3 ptg..so cam releks sikit la..x kelam kabut..ujian ni pun aku lebih releks sbb mang aku x baca pe pn..just pi cmtu jer..ehhehe
Dalam pukul 11.30 pagi aku bertolak dr umah..kami menaiki feri utk ke sbrng..jauh la gak sekolah tu..dn x lama pastu kami sampai la..rasanya sebelum pukul 1 ptg dh ada kt sana dh..terawal la plak hehe..

Budak sekolah pun ada gak hri ni walaupun hari sabtu..pelik gak..ada kelas tmbhn ke apa ni?tepat pukul 1 petang diorng pun mula balik..

Masa aku sampai..aku pun terpinga-pinga la jap..x tau nak pi mana or nk tnya sape..dok berdiri kt tmpt teduh..kemudian aku nmpk sekumpulan budak perempuan..adala dlm 4-5 org..(depa mai 1 keta) pastu ada 2-3 org budak India..dr segi cara pemakaian sume aku dh agak dh diorang ni pun mesti dtg utk ujian MEDSI gak..kemudian aku gi menegur tnya ‘mai utk ujian medsi ker” salah seorang dr mereka mengiyakan pertanyaan aku..so kami lepak sekali la kat kerusi yg dekat ngan dewan..rupenyer dewan ada kt belah belakang aku..aku x perasan rupenyer hehe..pastu diorang sumer nak gi kantin sbb masa awal lagi..tp aku x ikut..malas la..aku biar je diorang pi..aku pun lepak kat situ jer..tgk ragam bdk sek..org yg dtg dn mcm2 lg..

Ada 2 member aku budak UM yg dapat gak ujian ni..time bowink tu ada la aku msg tnya salah sorang dr diorang ni ada kat mana, dah bertolak ke belum..tp hp aku uat hal lak..x bleh hntr msg..jd x dpt nk contact la kawan2 aku ni..aku rase diorang ni dtg lambat..maklumlah umah depa pun kat2 situ je pn..

X lama pastu budak2 td yg gi kantin tu datang balik kat tmpt aku..dan lepak sekali kt situ..kemudian dtg lg 2 org yg bru smpai kt sek tu duduk dekat ngan aku..sempatla tnya skit2..rupenyer2 dua2 org yg dok dekat ngan aku tu dh kerja kerajaan pun tp masih lagi nak amik ujian ni or pendek kata nk jd cikkgu..emm x paham aku..kerja dh ada dgn kerajaan lg .kerja tetap lak tu..pastu aku tgk dh ada keta pun..kenapa la nk susah2 lgi..minat sgt jd cikgu ke or terdesak sgt..entahla..tgk dr gaya die mcm dh selesa dn xde masalah ngan kerja tetap die tp entahla..suka hati Korang la..

Semakin lama semakin ramai yg dtg dn berkumpul dekat depan dewan..
Kebanyakan mereka yg dtg aku x kenal..xde pun bdk2 1 sek ngan aku ke apa ke or mungkin gak aku yg x perasan sbb ramai time tu..

Biler pintu gate dewan tu dibuka, maka kami semua pun bangun dan pergi berdiri di depan pintu gate berkenaan sambil check kedudukan tempat duduk mengikut angka giliran masing2..aku punye angka giliran num 151 .barisan num 9, kedudukan tmpt duduk 3 dr belakang..ramai gak..penuh 1 dewan..

Setelah dh duduk di tempat masing2 kami pun mendengar la arahan yg diberikan..
Kemudian kertas exam pun diedarkan..ala2 buku gitu..semua jawapan tnda terus dlm buku tu..xde buku asing or kertas jwpn asing..semuanya sekali..so sng la sikit..tnda jer…aku pun menjawab la dengan sepantas yg mungkin.

siap jawab 300 soalan..pandang2 jam bru je setengah jam berlalu..byk lg masa upenyer..hehe..cpt lak aku jwb..so aku pun baca balik soalan tu dan pertimbangkan jawapan yg paling sesuai sekali..adala bberapa soalan yg aku tukar jawapan..setelah hbis 300 soalan aku semak..jam pun menunjukkan dekat2 pkul 3 ptg..aku pun tutup buku tu dan menunggu je buku jwpn tu dikutip..malas dh nk tgk..
Akhirnya selesai sudah Ujian MEDSI utk DPLi..dpt gak pengalaman mcmana gi and nak mnjwb exam medsi..semasa nk keluar dewan tu terserempak dgn member aku masa kt UM dulu..sempat la bertegur sapa jap..lepas tu aku melintas jalan n nmpk
Lak member aku yg lg sorang dok tunggu mak ayah die kt bwh pokok..so aku pun gi bertegur sapa ngan die..time balik bru la nk jmpe depa ni sume huhu..masa awal2 x jumpe lak bowink tul..kemudian aku pun meminta diri utk balik..mmg jem sekitar kwsn sek tu..susah keta nak kuar..lembab mcm siput dh..huhu..

Dlm sekitar 4.30 petang cmtu aku dh sampai umah dh…Alhamdulilah Syukur semua
Berjalan dgn lancarnya..

So sekarang ni tggu jela result temuduga kuar..aku ni x mengharap sgt pun..releks jer..dpt ok..x dpt pun ok..yg penting mncuba..ada gak yg agak excited ngan ujian medsi ni..ish2x..kang lau x dpt menangis plak kawan aku sorang ni..sbb excited sgt..bile ada ujian mcm ni bru la nmpk bayang sms die dok tnya soalan2 ttg Medsi ni..die tnya aku baca apa la, buku apa la, ada ujian mat sekali ke dll…dn aku kata kt die yg aku x baca pepn uhuhu..kalau xde suatu hal jgn hrp nk sms aku..aku pn x sms die..malas nk gngu org2 yg dh ke fasa baru ni.

Apa pun kite harapkan yg terbaik untuk semua… aminnn..



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017