-->

23 Apr 2010

MoHoN KaSiH

MoHoN KAsiH- Ct NuRHaLiza..

Ku bermohon kasih, ku bermohon SayaNg,
Padamu wahai kumbang,
DaLam Rindu kasih, hamba tak berdaYa
Menempuh jiwa seKsa 2x

KasihaniLah Hamba…merayu sehingga MeraNa,
waJahmU meNawan hingga tertaWan
meNjadi IdaMan 2x

Hai Muda Bestari, kumbang madah Suci
Yang MeNawaN hati..,
Hamba MoHon Kasih, Harapan nan bersiH,
Ku puja DiKau saJa 2x

KasihaniLah Hamba, meRindu baLasaN dariMu,
HatiKu tertaWan, tak dapat ku Tahan
EngKauLah iDaMan.. 2x..


Kalau kita perhatikan bait-bait lirik lagu diatas..dapat lah disimpulkan lagu ni adalah rayuan seorang wanita yg telah jatuh hati kpd seorang lelaki..boleh dikatakan seolah-olah admire pada seseorang laa hehe..dlm lagu ni boleh digambarkan lelaki tu jual mahal ke or mungkin x perasan yg wanita tu suka kat die..so wanita ni pun ala syok sendiri or jatuh cinta tp xde tindakan diambil..hanya memuja dari jauuh gitu hehe..

Actually lagu ni mengingatkan aku masa aku mula2 masuk UM yakni di tahun pertama laa..masa ni aku ditempatkan di kolej kediaman laa..so bile di kolej kite akan kenal la kawan2 baru yg satu kolej dgn kita mahupun 1 floor or 1 bilik ngan kite..kite juga secara x langsung akan kenal juga abang2 senior yg popular2 yg menjadi PM (pmbntu mahasiswa) Yg mana akan membantu pelajar2 baru menyesuaikan diri di kolej berkenaan sepanjang mggu haluansiswa berlangsung..
So masa ni dh ade dah junior2 yg angau sikit2 kat mana2 abang yg gentleman kat kolej tu..hehe..ada yg berjaya ditackle..x kurang jugak yg fail sebab abang2 berkenaan dh dicop orang dh hehe..x kurang juga ade yg snggup main kayu tiga..ambik junior jd kekasih gelap..ada ke patut..ish3x..tmbh2 lau junior tu muka cun.

Rasanya majority junior memuja dari jauh jer..jatuh hati diam2..abg tu x tahu pun..kalau tahu pun die layan or anggap cam adik jela..berdasarkan pemerhatian aku..boleh dikatakan setiap junior perempuan pasti ada abang2 senior yg diminati..hehe..ada yg taste die cmni..ade yg taste die cmtu..ada yg suka abang2 senior yg gile2 dn brutal..x kurang juga yg suke abang2 senior yg alim..n ditempat aku kebanyakkannya memang suka akan abang2 senior yg alim..yg selalu ke masjid..terlibat dlm aktiviti keagamaan dsbnya..calon2 sebegini memang wanted la..memang akan ramai peminat yg memujanya dalam diam..kelakar pula rsanya
Suke punye pasal hbisla segala maklumat akan dicari..seperti di friendster..yahoo messenger… kalau dpt num tepon lg baik hehe..utk dpt maklumat sebegini kena la baik ngan akak2 senior haha barula leh dapat maklumat serba sedikit..maklumlah diorang lebih tahu..akan perangai abang2 senior ni..

Aku pun mcam org lain gak..ade gak la abg senior yg aku minat hihihi..x bole la gtau sape..kalau ade yg taut u sonyap2 jela hehe..tp aku minat diam2 jela..hehe..tp aku ade num fon die, alamat yahoo messenger die sume..tp aku takut nk terus terang aku sape..jd aku banyak menyamar jela..malu la nk ngaku..dh la 1 kolej..lau terserempak kat dewan makan ke ape ke mana aku nak sembunyi muka aku..hehe..malu gler..tmbh2 nk tegur or sembang2..ish x nak la..kang bertambah angau lg aku..aku dpt chat dgn die kt YM pun dh leh angau sehari hehe..begitu juga ngan kawan2 aku..sama kes je cam aku..hehe..nak dijadikan cerita bilik aku berhadapan dengan laluan jalan kaki asrama lelaki ke tmpt kmi..pendek kata aku bole nmpk sape yg ada kt dpn kolej dgn menjenguk kat luar tingkap..so masa nil au ade trnmpk sape2 ke mula lah kami menjenguk ke tingkap hehe..kalau nk tgk org dating pun bole juga haha..

Tp akhirnya aku dapat gak tngkp gmbr berdua ngan abg yg aku minat tu masa dinner kolej tu..hehe..mang angau smggu la pastu hehe..kwn2 baik aku sume tau aku suke sape..aku kalau suke sape2 mang aku x soroknyer..hehe..tp aku x kan letak gmbr tu kat sini..ish2 gmbr tu x cntik sgt pun hhehe..so biarLah raHsia.
.tp aku rase walaupun aku minat diam2 jer..or mgkin abg tu leh agak aku suke die ke apa ke..x kisah la..janji sekurang-kurangnya aku berjaya buat die ingat nama aku n tau la yg kami pernah 1 kolej..okla tu kejayaan gak pe..dri die x kenal lngsung aku sampai la die kenal sikit hehe..pernah gak aku dan die main sms jap..tp sekejap jela..masa ni aku x menyamar dh..aku terus terang jer..tp mcm tu jela..aku pun dh malas nk sms2 org ni..jd dh lama x sms tnya khabar pun..hehe..lagipun aku anggap benda ni mang normal lau kite pernah admire seseorang tuh hehe..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017