-->

30 Apr 2010

FaNaTikkAh aKu??hahaha..

suke giler cite Ni =)


hairi-anak wyg-

AsWad AF5


Sekarang ni aku dh suke plak nk berblog ni sume..ish2 pendek katanya beta dh ketagih nak berblog hehe..ada je cite nak diupdate kan hehe..kali ni aku nak kongsi cite ttg Fanatik kah Aku?? Hehe..

Kat sini aku nak cite ttg fanatik terhadap artis/selebriti..rasanya pasti semua ada beberapa artis yg disukai or diminati kan..begitu juga aku..masa aku sekolah rendah dulu sekitar tahun 1995 cmtu aku mang minat sgt kat Amy Mastura..sbb die ni quit sgt hehe..pastu minat plak kt Ziana zain..dgn lagu2 hebatnya..sehinggalah beralih pada Siti Nurhaliza lak..hehe..tu cite ttg artis wanita kan..so kite masuk lak kat artis lelaki haha..ni best nk cite ni..lalalaala..

Aku x berapa ingat artis lelaki yg aku suka time2 dulu2..sehinggalah tahun 2000..munculnya kumpulan New Boyz..yg ada tomok, syuk sume tu..mmg kehadiran diorang ni cetus fenomena gak la kat para remaja..terutamanya remaja perempuan..hehe..masa ni aku dlm tingkatan 2.lagu diorang Sejarah Mungkin Berulang mmg menjadi siulan ramai masa tu..

Aku dulu masa form 1-5 bersekolah di sekolah perempuan..jd nak dijadikan cerita majoriti budak2 melayu perempuan mmg gilakan kumpulan New boyz ni terutamanya kat vokalisnya iaitu Tomok @ Shah Indrawan..termasuklah aku dn kawan2 aku..
Aku mang jamin la majoriti bdk2 perempuan sek aku mang suke ngan tomok ni atau ahli2 lain dlm kump New Boyz tu..Cuma antara kite nampak dan x nmpk jer..n diorang tjuk x tjuk je minat diorang tu..mcm aku..aku ni kalau minat mana2 artis pun mang aku akan gtau kawan2 aku..xde sembunyi2 pun

Waktu tu segala majalah yg ada cite or gmbr kump N.Boyz ni mang jd rebutan la.cepat je hbis di kedai..aku pun antara pembelinya hehe..ada je cite diorng mesti aku beli..manakala kt sek lak ada yg lekat gmbr tomok kat meja la la..selit dlm buku la dn mcm2 lg..aku pun suke dgr lagu2 diorang dlm album ptama diorang ni..masuk album kedua diorang aku trus gi beli kaset yg original tau..sbb minat punye pasal..x silap aku album yg ada lagu hanya tggl sej, meraung dll..disebabkan minat gak la aku turut cuba nasib hantaR surat kt tomok dan syuk utk first timenyer..mana tau kot2 diorang blz ke kan..tp utk memastikan diorang balas surat aku..aku dh letak siap2 smpul surat alamat sendiri beserta setem..diorang hnya perlu membalas dan pos je surat brkenaan..hehe..so jeng jeng jeng..jeng
Korang rasa diorang balas x surat aku tuh???????

Jawapannya of course laa…yg penting dlm surat tu ada tndatgn diorang..mang seronok gler la surat aku dibalaz..pastu dh lama pastu aku try nasib hntr lg 1 surat..tp kali ni aku hntr kt tomok jela..n kali ni pun berjaya juga hehehe..tomok blz juga surat aku..so aku adala kongsi dan ceritakan yg surat aku diblz oleh tomok..kpd kawan2 aku disek..aku cite kat member2 sekelas je pun yakni merangkap kwn2 baik aku..tp ntah cmne cerita ni tersebar ke seluruh tingkatan 2 ketika tu..siap ada tokok tmbh lg..errr geram tul aku..sampai budak2 perempuan kelas lain yg aku x pernah rapat or brckp pun tau yg aku minat ngan tomok dn N.boyz..sape la yg bawa mulut niii..aku tau ramai yg jelez sbnrnya..

Pastu x cukup ngan tu adalah bebrapa minaH bengong, mulut longkang ni mencipta pula nama gelaran utk aku sempena minat aku pd tomok tu..diorang panggil aku “Shamok” ala2 nama cm tomok..aku x suke tull..aku tau diorang ada maksud lain sbnrnya..bara tul aku..nama tu melekat smpai ke form 5..coz ada gak pompuan2 gler dlm kelas aku x reti nak hormat nama yg mak bapak aku bagi..dok pnggil lgi nama gelaran tu..mang betul aku x suke..Cuma time tu aku malas nak tegur perangai diorang or nak gaduh sbb dh letih aku tgk disiplin bdk2 kelas aku yg teruk tuh..sabar jela..selagi boleh sabar..sbb kalau aku dh hilang sabar mang teruk la diorang ni sume..

Bile masuk form 6..gi sek lain pula..namun ada la saki baki bdk2 pompuan kelas aku yg x syg mulut pun ada gak kt situ..masa ni dh xde org nk pngill nama aku bukan2..tp ade gak sekor dua ekor minah ni pi dok cerita lak perihal aku kt budak laki kelas aku..grrrrr..bara aku..nasib la budak laki x berapa berani sgt ngan aku nak usik2 aku..kalau ade pun sorang dua je la..tu pun takut2 gak..ngan aku..

Actually masuk aku form 4 aku dh x minat dh ngan N.Boyz or tomok ni sume..x tau la knp..tiba2 minat tu dh hilang..n masa ni pun kump N.Boyz tu dh makin slow..ada masalah sume..ahli kump bertukar gnti dsbnya..so pas drp tu aku dh x heran dh ngan kump New Boyz or tomok..minat or perasaan suke tu dh hilang..sekelip mata jer..majalah2 hiburan ni sume aku dh jarang beli…
Sekelip mata perasaan tu boleh berubah..kuasa ALLAH…..

Tu cite ToMok..sekarang kite masuk plak pada tahun 2005 cmtu..masa ni munculnya gelombang tsuMaWi…yg mang jdi fenomena la time ni..mang ramai yg glerkan mawi ni..aku pun antara penyokong Mawi time tu..mang suke gak ngan mawi ni..mcm biasa la..ada je cite die kat majalah or paper pasti dibeli..die mang digilai ramai time tu…ada yg letak gmbr mawi kt meja la..buat pnanda buku dn sgala mcm..bile tau mawi dh ada tunang..ramai yg kecewa..dn x suke ngan tunang die hehe..apa pun tu cite duLu laaaaa..sekarang ni aku dh x minat lngsng ngan mawi..aku rase die punya aura dh hilang..makin suram..aku pn dh x brp minat die skrg brbnding sebelum ni masa die baru2 lg kuar dr AF3..

Kemudian jeng3x ntah mcmmane lak aku leh terminat lak ngan Aswad AF5 hahaha..ntahla..mungkin sbb aku suke tgk perangai die kt diari Af yg x byk ckp..pastu menari pun kelakar cm kayu..suara pon sodap especially nyanyi lagu slow rock..yg paling aku x lupe time konsert AF5 dia kena nyanyi lagu dangdut nyanyian Iwan tjuk Yang SedaNg-seDang saJa..adoiii yai x larat aku nk gelak tgk die punye gelek..rasa nk gelak guling2 dh..kemudian lagu 60’tv nyanyian asal OAG..mang bunyinye im watching mcm im washing hehe..tp pepn tetap best..aku paling suke dgr aswad nyanyi lagu penyu menangis…masa konsert AF5 yg ketujuh..lirik die lebih kurang cmni..”tak tahu adik x tahu” hehehe..x sia2 aku minat die dapat masuk smpai final walaupun x menang as a juara tp ok pe tmpt ke-3 pn..actually die leh jd juara kalau pihak astro x paparkan peratusan jmlah undian ..tp bile dh paparkan jumlah undian pun terus berubah dan berpihak pd MiLa..tp pe pun sume tu brgntung pada rezeki gak kan..
Tp bile die dh kahwin ni rasa cam dh slow dh..susah die nak uat comeback dh..walaupun die cuba tp masih sukar..aku rasa pasni die kerja blkng tabir jela kot..aku pun dh x minat ngan die skrg ni..minat aku cpt sgguh bertukar kpd org lain lak hehehe..

Lepas dari tu..aku terminat plak dgn Hairi Anak Wayang haha..tp aku minat die masa die join program aNak wayang ni jela..nmpk die berbakat dan mang sesuai jd pelakon..so aku mang kagum ngan bakat die la..tp pas hbis program ni nmpk die cm slow skit..so x tahula..tp sekarang ni aku x minat sape2 pn..still maintain dn releks jer..lalala..

Dari segi Luar pada Msia..aku x berapa sgt la..kalau di Bollywood aku x kisah sgt..sape2 pun boleh je..jnji jalan cite kena best laa.kalau di Korea aku suke kat semua pelakon cite drama My GiRL tuh..hehe..dvd cite tu je aku ada pun..hehe sbb tu laa..nak beli dvd cite korea ni mahal la..kurang2 mesti kena ada dlm rm100 huhu..den ni sntiasa pokai je…sama la gak dgn cite Hollywood..jnji cite die best so xde hal..leh je layan cite tuh..

Secara eksklusifnya surat2 yg dibalas oleh TMk n syUk Kpd aku..dh buruk dh pun hehe..






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017