-->

20 Apr 2010

BEsDaY SiaPa 23 ApRiL? ;)


Korang pernah x buat besday party?hahaha..ikutkan aku pun x pernah dn x terniat nak buat pn..entry ni saje je nk kongsi pengalaman aku smbut besday aku cmne..emm kite masuk la mukadimah dulu..bile agaknya besday aku ye hehe..aku dilahirkan Pada 23 ApriL 1986..di Hospital bersaLin P.png..aku dilahirkan pada waktu malam..sekitar pukul 10 lebih camtu..aku sepatutnya jadi Anak kedua dr 3 org adik bradik..tp malangnya masa mak aku mengandung anak sulung..die mengalami keguguran begitu juga selepas aku lahir..pun gugur juga..maka dengan itu rasmila aku menjadi anak tunggal..aku yg sorang ni pun mak bapa aku penin nak jaga haha kalau ada tiga org entah apa akan jadi..mungkin aku x jadi seperti sekarang la kot hehe..

Bile tiba je tarikh lahir aku..aku akan suh mak aku beli kek hehe..kek yg ada krim2 tuh..nyum2 delicious…ala sekali sekala kan..bukan slalu smbut besday hehe..
Seingat aku masa aku sekolah dulu..sekolah rendah kot..first time aku smbut besday masa aku darjah 4 or 5 kot lau x silap..mak aku suh panggil kawan2 sekolah yg rapat utk dtg umah celebrate my besday..x silap aku yg dtg masa tu 4 org..jadi termasuk aku sumenyer dlm 5org la..sorang tu bawa adik laki die dtg..masa tu ada kek besar..pastu ada bihun kot dan makanan ringan lain..aku pun potong kek sume..mak aku lak tngkp gmbr sume..so kami pun makan2..smbil2 bergambar..hehe..

Seterusnya masa darjah 6 pula kot..masa ni celebrate gak..siap gi pinjam meja makan jiran depan umah lgi utk letak makanan hehe..tp time ni seingat aku..aku rasa cm x de
Kwn2 yg dijemput lau x silap la..ianya lebih pada celebrate with family…pakcik2 aku dtg ngan keluarga msing2..sepupu2 ku ramai la yg dtg..tp biasala diorang dtg ngan tgan kosong jela..mai utk makan pastu blah haha..biasala masa tu aku kecik lagi of course la time tu aku mengharapkan ada hadiah utk aku..so bile blah cmtu mcm x sopan lak aku rase..tp sekarang bile dh besar ni bru aku tau hadiah berupa doa dr setiap org lebih bermakna dn lebih afdal..(tp seandainya dpt hadiah pun best gak..bru la org kata terharunyerrr hhehe)tp bagi aku apa yg penting ingatan dan doa setiap org utk kita kan..

Berbalik pada cite pakcik2 aku yg dtg umah tu..ramai juga yg dtg..mak aku pun masak2 mcm2 letak atas meja..ada kek besar sume..aku rase ni je kot besday party yg paling rmai org dtg hehe..tp pe pn aku x dpt hehe..so lepas dri tu aku x buat dh besday party mcm tu dh..kebanyakannya beli kek makan sendiri hehe..

Kemudian masa hbis form 5 (rasanya ni time pas amik result spm kot lau x silap) aku dan dua org member baik aku dtg umah mai celebrate la..diorang nyanyi lagu happy besday kt aku hehe..kelakar tul..pitching lari sume hehe..pastu diorang bagi hadiah sume..n kami makan2 kek dn makanan ringan lain n smbil tngkp gmbr..kami bertiga jer..x la meriah sgt tp kire ok la tu..hehe..

Lepas dari tu aku x celebrate dah..kebanyakan nya aku beli kek n makan puas2 sorang2 hehe..nyum nyum nyum..kenyangnyerrrr…mak dan bapa aku x suke makan manis2..
Diorang rasa sikit jer kek tu..so aku yg habiskannye..lau masa mkn tu x hbis simpan dlm peti ais..nti smbung mkn balik..tp dpt mkn kek waktu besday jela..hehe..kalau hari2 biase tu jarangla..kecuali la lau rasa teringin nk mkn kek..
Masa aku form 6 pun aku x celebrate ngan kwn2 pun..diorang pun just wish hppy besday jer..tp ada la yg bgi hadiah juge..bile masuk universiti Malaya pun sama juga ..aku teringin gak nk celebrate ngan member2 kt UM kan tp x dpt la sebab waktu besday aku jer mesti time minggu peperiksaan UM huhu..jadi waktu besday kena berhempas pulas study..kadang2 jelez juga tgk budak2 kolej smbut besday ramai2 kt depan blok asrama aku..last aku smbut besday mber aku masa aku first year..smbut besday Miza dan Rina pada bulan Mac..tp kiteorg x beli kek pun..just makan2 cmtu jer..Cuma yg bestnyer dpt brkumpul rmai-ramai..lepas dr ni dh x pernah smbut besday sape2 pun hehe..paling kurang pun just wish jela..

Masa tggl kt umah sewa lak..sama gak x smbut pun..Cuma housemate adala merancang nk pekena aku..mcm nk sapu bedak kt muka aku..tp aku dh tau taktik depa..so mang dh berhati-hati hehe..ada gak depa pekena mber aku lg sorang yg besday nyer dekat2 ngan aku gak iaitu 20 april..diorang bancuh air kopi letak pelbagai perisa..diorng buh garam, rempah sume..pastu suh member tu minum..die pun heran gak kenapa la depa ni baik sgt lak..die pun minum la..pas die minum sekali terus depa gelak bgai nk rak hehehe..xde la surprise or pekena yg melampau pun maklumlah time tu mggu exam..jd x boleh nk gnggu or pekena dasyat2 sgt..hehe..

Namun x ketinggalan ada juga yg lupe akan besday kite..terkilan gak kdg2 tu..ingt lg masa first year kt UM mber baik aku leh lupe besday aku..sedangkan besday kami dekat2 jer pun beza brp hari jer..die lupa nk wish..kwn lain sume ingt..die leh lupe..sedih dh heran gak..4 hari pas besday aku bru la die ingt dn wish sbb ada mber lain yg tnya die..
Hehe..merajuk gak aku mula2 tuh..yela kite rasa mcm kite ni x penting utk die..
Tp sekarang ni lau besday aku jer..insyaallah aku akan beli kek..dn makan hehe…
Bak kata org lgi puas mkn kek tu ngan mak dan ayah..hehe..lau nk jemput kawan pun emm buang karan jer bukan nk dtg pun..maklumlah semua busy baik aku celebrate dn
makan sorang2 ..lgi puas hati..drp membazir sms jemput dtg tp x dtg buat sakit hati jerr..
apa pun semoga semua nya menjadi lebih baik..

Semoga aku dimurahkan rezeki, panjang umur, lebih bahagia, sentiasa tersenyum..dan beroleh keredhaan ALLAH SWT..Aminn…



contoh kek hehe..

BuBun pun sibuk nak gak tgk kek tu hehe..

sedapnyerrr...


ejaan salah daa..hehe..


so cmne sekarang..lapar x pas tgk gmbr2 kek tu kan..nyum3x..aku yg pernah makan kek diatas tu pun lapar jer hehe..sekali sekala x pe makan kek...jgn slalu2 ok..x baik utk ksihatan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017