-->

18 Apr 2010

BeRaT MaTa MemAnDaNg BErat LaGi BaHu MeMiKuL...???



TuHan menguji tiada henti,
Hilang seketika kemudian kembali,
Kecewa memenuhi segenap bahagian,
Mengharap ianya kembali seperti sediakala
Namun ianya makin menjadi beban..
Yang menjadi batasan pada segaLanya…

Cuba ku harung dengan sabar dan TaBah
Namun Aku Akui bukanLah Mudah..
keraNa aKu buKanLah SeTegaR maNa
keraNa akU WaNita Biasa..
PeraSaaN PUtus asa kaDangkala menjeLma
seRing mengugat keTaBahan Hati
untUk menGhaRungi Ujian dan CabaRan Hidup..

BeBaN ini BukaNlah MaSaLah Biasa
Yang BoLeh diaTasi deNgan SekeLip Mata seperTi maSaLah Lain..
BiaRlah ia Menjadi RaHsia..
aKu tidak PerLukan KefahaMan kaMu tentanG
apaKah BeBan itu..
kerAna Biarlah Ia…aku Tetap aKu..

SeAndaiNya saJak ini Bisa MenJaDi ceRmiN Hati,
PastiNya Kamu tahu aKu meNeLan kepAhitan
waLaupun tiDak seheBat Mana..
ianYa cuKup untuK menGhapuSkan siSi cErIA Aku..
SetiAp InsaN diUji denGan caRa yang BerBezaPerSoaLaNnya MaMpukah Kita mengHarunGinya.
Aku tiada JawaPan…
kerAna kaDangKaLa aku Merasakan yang aku tiDak kisaH
aPa puN yang aKan terJaDi..
Apa Yang nak JaDi…jaDiLah…
aPa yang PerLu berLaku aKan berLaku..
Namun kaDangkaLa aku mErasaKaN
Aku tidaK mAmpu
meNanggung Beban ini..

Aku tiDak Mampu menghaLang..
keraNa ini keTeNtuanNya..
BaHagia maSih Jauh daRi geNggaMan
mAsih suKar diGapai..
Aku berSerah..
BiaRlah Tuhan MenentUkan
kerAna DIA tahu Apa yang paling TerBaik UntUkku..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017