-->

12 Mac 2010

KPLI UJIAN MTEST


Alhamdulilah...aku dapat menduduki ujian MTEST esok..(sabtu 13 mac 2010) di IPG persekutuan P.png..emm ramai yg dapat buat ujian di sekolah..tp bagi kami dapat trus buat di institut prguruan berkenaan.ni kali ke-2 aku mohon KPLI..kali pertama aku layak utk menduduki ujian Mtest ni..tp aku x pergi..sbb time tu ada kt KL masih di UM lg..lgipn waktu tu x dpt ijazah lg..jd x sah dn x layak utk memohon..
sekarang ni baru la betul2 layak..
perasaan berdebar dan risau menunggu esok..boleh ke aku buat dgn elok esok ni..huhu..ada banyak soalan..wlaupun semua objektif..tp penin nk jwb sbb ianya mengelirukan..aku paling x suka nak jawab tentulah soalan matematik..huhu..kemudian bahasa inggeris..benda2 ni melambatkan..dhla masa singkat..
aku pun baru tahu rupenyer buku MTEST mmg ada dijual..nak pergi dptkan pun x sempat..jd tawakal jela..selagi boleh jwb jwb jela..kalau x boleh tembak je la jwpn tu dgn harapan betul la hendaknya..sekarang ni pada 12 mac dlm pkul 11 pg cmtu..aku melayari internet mencari tips2 dan contoh2 soalan MTEST ni..alhamdulilah jumpe la jugak serba sedikit walaupun x banyak...sekurang-kurangnya aku dh tahu cara dan bentuk soalan MTEST ni..jd nanti x la terkejut sgt..hehe
aku x meletakkan harapan tggi..sbb aku tau persaingan sengit..aku cuma pi sana utk tmbhkan pglman..sekurang-kurangnya merasa jugak la uat ujian mtest ni..namun aku harpkan juga agar rezeki memihak pada aku kali ni huhu..
Pada sesiapa yg membaca entry ni..harap2 doakan lah aku agar boleh jawab esok ye..serta dikurniakan kesihatan yg baik serta semuanya berjalan lancar esok..Aminnn..
dlm dok search ttg mtest ni..ada gak la blog2 dan website yg letak contoh soalan dan sedikit tips2..tp x kurang juga yg kena beli secara online juga..huhu..leceh tul..bole plak buat duit camtu..huhuhu aku mang malaz la nak beli2 online ni sume..
takut ler esok..pkul 8.30 pg kena ada kt sana dh..maknanya dlm pkul 7.3o kena kuar umah dh..tempat exam jauh gak dr umah..huhu..aku ke sana naik teksi sapu..ditemani mak aku..
nak gi sorang2 x reti hehe..mklumlah x biasa..actually aku x suka nk myusahkan mak aku..tp nk uat cmne mmg xde sape nk teman..mak aku jela yg ada pun..aku cian kat mak aku sbb kena tggu aku dekat 2 jam lbih gakla..aku ada gak suh mak aku bawa kawan die sorang lg suh teman..maknanya gi sekali ngan aku sume la..tp kawan mak aku tu (muda lg,x khwin pun,lurus bendul skit die ni) lak susah nak bangun pagi..tghri bru die bngun tdo..emm jd susahlaa..maknanya kemungkinan besar aku dan mak aku jela gi..emmm....
moga pengorbanan mak aku berbaloi..aminnn..
Risau ler esok..berdebar-debar sume ada...emm mesti ramai org esok..huhuhu..harap2 sgt esok berjalan lancar aminnn...hhuhu..doa2 kan ye..
i can do it..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017